a hazai és régiós kreatív ipar nemzetközi összehasonlításban is versenyképes.
A külföldi piacra lépés egy rendkívül nehéz feladat, és elsősorban komoly tőke szükséges hozzá, valamint egy jól kiépített kapcsolatrendszer, tapasztalt szakemberekkel. Viszont ha egy magyar márka sikereket tud elérni külföldön, az a hazai stabilitásukat is segíti, ráadásul azt tudjuk közvetíteni a vásárlók felé, hogy nem feltétlenül kell külföldi márkát választani, mivel remek hazai alternatívák is elérhetőek. A magyar tervezők előszeretettel és kreatívan ötvözik a kulturális örökséget a kortárs, modern szemlélettel, amivel felhívhatják magukra a figyelmet a nemzetközi piacon is. Tehát leginkább a hagyományaikból és a közvetlen környezetükből merítenek inspirációt a munkáik során. Ez a kettősség és egyediség az, amivel felhívhatják magukra a figyelmet a nemzetközi térben. Ahogy a Harvard Business Review szerzője is rámutat, sok vállalat kiábrándult a nemzetközi piacon való értékesítésből, a világ szükségletei homogenizálódtak. Az új generációk szemében egy multinacionális cég elavultnak tűnik. Mivel a piacok megtelítődtek, ezért újakat, a fogyasztók számára ismeretlent és izgalmasat kell találniuk. Hazánk és a régió különösen érdekes terület ebből a szempontból. Azonban egy divatvállalkozás elindítása összetett feladat, azon túl, hogy valaki tehetséges a tervezésben, még számos készséggel, például pénzügyi, marketing- vagy vállalkozásfejlesztési ismeretekkel kell rendelkeznie a márkája felvirágoztatásához. Ebben nyújtanak támogatást a mentorprogramjaink, amelyek célja, hogy olyan elméleti és gyakorlati ismeretekkel gazdagodjanak a tervezők, amik ma már elengedhetetlenek egy sikeres vállalkozás kiépítéséhez. Emellett azt gondolom, hogy egy sikeres divatvállalkozás építéséhez a 21. században kiváló kapcsolati hálóval és némi szerencsével is kell rendelkezniük a tervezőknek.
Milyen hozzáadott gazdasági értéke van – például az országimázst tekintve – egy ilyen nagyszabású eseménynek, mint a divathét?
A BCEFW-nek turisztikai szerepe is van. A közkedvelt európai nagyvárosok egyre inkább a kulturális és kreatív iparágakat használják fel a turizmus és más iparágak fejlesztésére, hogy fokozzák a gazdasági növekedést és pozicionálják magukat a globális piacon belül. Ilyen iparág a divat és a design is, ami a turizmus egyik mozgatórugója lehet a jövőben.
A látogatók egyre inkább a vásárlást választják a kultúra megtapasztalásának egyik módjaként a helyi termékekkel és kézművesekkel való kapcsolatfelvétel révén.