A nagy képet (mi marad így az emberiből?) sem szeretnénk bolygatni. S persze van még számos más terület, ahol izgalmas lehet az alkalmazása: például
a kiberbűnözők kedvelt eszköze lehet hamarosan a ChatGPT,
ahogy azt a Check Point kiberbiztonsági program blogján listázta is, miként; de aggódnak a szövegírók (kérdés, hogy joggal-e), s vészharangokat kongatnak a tudósok is.
Hol okozhatja a legnagyobb károkat?
Ellenben mi vessük tekintetünket arra a területre, ahol tényleg helyrehozhatatlan károkat okozhat egy ilyen eszköz bevetése: az oktatást.
Akik ugyanis először felfedezték a programban rejlő lehetőségeket, azok nyilvánvalóan az élelmes diákok, hallgatók voltak, akik rájöttek, mennyivel egyszerűbb lenne így házifeladatot írni, mint saját kútfőből.
Ezzel kapcsolatban
New Yorkban már úgy döntöttek az illetékesek, hogy betiltják a program állami iskolákban való használatát,
az illetékesek, hogy betiltják a program állami iskolákban való használatát,bár az ügyben nyilatkozó tanárok úgy vélték, egy gyakorlott szem észreveszi a mesterséges intelligencia-generálta esszékben a jeleket.
A Business Insider például két amerikai filozófiaprofesszort szólaltatott meg, akik le is buktatták a mesterséges intelligenciát használó hallgatóikat, akik néhány héttel a program piacra dobása után már rájöttek, hogyan is hasznosíthatnák azt saját céljaikra.
Hogyan reagált a pánikra a részben Musk által alapított cég?
A kibontakozófélben lévő pánikra reagálva
a fejlesztő OpenAI nagylelkűen megoldást ígért a saját maga által generált problémára, és közölte, olyan szoftvert fejleszt, amely képes lesz biztonsággal felismerni, hogy egy szöveg előállításához használták-e a ChatGPT nevű programjukat.
Egy tizenpármilliós nyelvi közösség tagjaiként, amely ráadásul meglehetősen sajátos nyelvtant használ, talán valamivel kisebb a vész (bár erre is akadnak ellenpéldák, mondjuk az a magyar anyuka, aki 8 óra alatt 12 mesét íratott a programmal).
Szakértő: A program nem hazudik, csak mímel
Ami a magyar nyelvi sajátosságokat illeti, még maga a ChatGP is elismeri saját korlátait. Teszteltük, ugyanis: megkérdeztük tőle, hogy rosszabbul működik-e magyar, mint angol nyelven, és azt a választ kaptuk, hogy
a magyar nyelv feldolgozása komplexebb, mint az angol,
így, ha a tanulási adatok korlátozottak, akkor a modell magyar nyelven való teljesítménye valószínűleg rosszabb lesz, mint az angol nyelven. A magyar nyelvnek számos szabálya van, amelyeket a modellnek megtanulnia kell, a magyar nyelvnek több igeidője, alakja van, és a magyar nyelvnek több egyéni szóhasználata van is”.