Egyre kínosabb a helyzet: előkerült egy dokumentum, ami igazolja, hogy hazudott Magyar Péter (VIDEÓ)
Bizonyítékkal állt elő a Fidelitas elnöke.
Ismét önellentmondásba keveredett az ellenzék.
2021. november 15-től a kilencvenötös oktánszámú motorbenzin, valamint a dízelgázolaj lehetséges legfelső árát literenként 480 forintban határozta meg még az előző Orbán-kormány.
Az ársapkának köszönhetően sokáig Magyarországon lehetett a legolcsóbban tankolni. Azonban a hatósági árazás miatt szépen, lassan megszűnt az üzemanyagimport. Időközben Oroszország ukrajnai háborúja miatt bevezetett EU-s szankciók felnyomták az energiaárakat. A kiesést a hazai olajvállalat nem tudta pótolni, a pánikfelvásárlásokat ugyancsak nem tudta kezelni: készlethiány alakult ki.
Ezért december 6-án a kormány a Mollal közös tájékoztatóján bejelentette: a szankciók miatt kivezetik a benzinárstopot.
Ugyanakkor az egyes élelmiszerekre (kristálycukor, búzafinomliszt, napraforgó-ételolaj, sertéscomb, csirkemell, 2,8 százalékos tehéntej, tojás, étkezési burgonya) vonatkozó hatósági árak továbbra is érvényben vannak.
Egyes ellenzéki pártok egy éve még szorgalmazták, mi több, helyes döntésnek tartották a benzinárstopot. Például a jobbikos Z. Kárpát Dániel: „És bár a benzinár befagyasztását egyáltalán nem tartjuk hosszú távú megoldásnak, mégiscsak egy általunk javasolt tüneti kezelésről van szó, ami teret nyit afelé, hogy mind a benzin jövedékiadó-tartalmát, mind az áfatartalmát el lehessen kezdeni csökkenteni.
Végre egy értelmes háború a Fidesz-KDNP számára Brüsszellel!”
Majd, mikor ezen a héten a kabinet eltörölte a hatósági árat, a párt már azt írta a közösségi oldalán a tizenhárom hónapig élő intézkedés kapcsán: „Az éj leple alatt sunnyogva bejelentették, hogy befuccsolt a kommunista módon használt üzemanyag-ársapka.”
Nem így a Gyurcsány Ferenc-féle Demokratikus Koalíció, amely a hatósági ár bevezetését ellenezte, de annak kivezetését már megszorításnak, benzinár-emelésnek titulálja. „A kormány kétszáz forinttal emeli a benzin árát. Folytatódnak a megszorítások és a hazudozás” – mondta Molnár Csaba, a Gyurcsány-párt európai parlamenti képviselője.
Mindez annak tükrében érdekes, hogy a DK részéről korábban többen támadták az ársapka bevezetését. Dávid Ferenc, a párt gazdasági szakértője, parlamenti képviselője idén nyáron még azt mondta:
A Magyar Nemzet emlékeztet, Dávid a Szeged TV adásában is úgy fogalmazott, a hasonló intézkedések nem fenntarthatók, ezért a versenypiaci árakat ráterhelné a lakosságra, amelynek minderre a spórolást javasolta ellenszerül.
Hasonlóképp fogalmazott már júliusban Barkóczi Balázs szóvivő is, aki szerint az, amit „most csinált a kormány, hogy ársapkát vezetett be, és főleg a benzináraknál, az üzemanyagáraknál, az energiahordozóknál, ez egyrészt azzal járt, hogy korlátozzák a felhasználható benzin mennyiségét, másrészt pedig áruhiány lépett fel, és nem ellátási problémák miatt”.
A Jobbikhoz hasonlóan egykoron az MSZP is saját sikerének tartotta az ársapka bevezetését. A szocialisták egy éve még úgy fogalmaztak, „rengetegszer elmondtuk az elmúlt napokban, hogy tarthatatlan a benzinár, és azonnali kormányzati beavatkozásra van szükség. A Fidesz-kormány végre belátta, hogy igazunk van, nem tudjuk, mi tartott eddig, hogy meghozzák a döntést”.
Nyitókép: Facebook