Vitézy Dávid szombaton arról beszélt, hogy a kormány 2023-tól létrehozza az országos közlekedésszervezőt, melynek egyik fő feladata lesz az utastájékoztatási és forgalmi folyamatok új alapokra helyezése. A pénteki vasúti zavar az államtitkár szerint arra mutatott rá, hogy alapjaiban kell újjáépíteni a MÁV működési folyamatait az ilyen, fővonalakat érintő nagyobb zavarok esetére.
A politikus elnézést kért az érintettektől, közösségi oldalán jelezte, az országos közlekedésszervező egyik fő feladata lesz az utastájékoztatási és forgalmi folyamatok új alapokra helyezése.
Pafféri Zoltánnal, a MÁV júniusban kinevezett új elnök-vezérigazgatójával már a nyár első néhány jelentősebb vasúti forgalmi zavarának tapasztalatai nyomán elkezdtük a zavarkezelési folyamatok teljes átvilágítását”
– fogalmazott.
Vitézy szerint a cél, hogy ha ki is dől a fa, vagy bármi más miatt leáll a vasúti közlekedés, azonnal történjenek meg a szükséges intézkedések:
- Menjen ki az aktuális helyzetről push üzenet az applikációkban, sms-ben vagy e-mailben azoknak, akik erre a vonalra váltottak jegyet,
- kapjanak azonnali és folyamatos tájékoztatást a vonaton utazók, az állomásokon várakozók,
- legyen legalább a legfőbb csomópontokban olyan segítő személyzet egy órán belül, aki tud tájékoztatást adni, kompetens és van információja.
Úgy folytatta, hogy ilyen esetben azonnal meg kell szervezni a buszpótlást, bevonva a környező nagyvárosok buszflottáit is, legyen erre protokoll.
Ahol lehet vonattal járni, ott tartsuk fenn a vasúti közlekedést, ne bénuljanak meg teljes országrészek azért, mert a vonatok az akadály elhárítására várva feltorlódnak másutt”
– közölte.
Vitézy Dávid szerint meg kell lennie az informatikai háttérnek és az információnak, amellyel a kalauz, az állomási személyzet és minden utassal találkozó szereplő tudja, mi várható és mi a forgalmi helyzet. Az államtitkár megígérte, változtatni fognak az eddigi gyakorlaton. A MÁV szombaton délután adott ki egy közleményt, mely szerint a felsővezeték helyreállítása várhatóan késő délutánig tart, és a menetrend késő este, éjszaka állhat helyre a székesfehérvári és a csatlakozó vonalakon. Mintegy 50-100 méteren szakadt le a vezeték, 10 tartószerkezetet kellett cserélni, javítani. 1,5 kilométeren szabályozni és 3 kilométeren ellenőrizni kell a felsővezeték-rendszert.
A Technológiai és Ipari Minisztérium elrendelte, hogy a vasúttársaság térítse vissza az érintett vonatokra váltott jegyek árát.
Nyitókép: MTI/Vajda János