Megszólalt a Ryanair gépéről leszállított utas

2022. június 30. 06:58

Az Utazó Majom portálnak küldött leveléből kiderül, hogy a kálváriája korántsem ért véget Budapesten.

2022. június 30. 06:58
null

Ahogy arról a Mandiner is beszámolt, levezették az utolsó felszálló utast egy Budapestről Mallorcára tartó Ryanair-járatról, mert nem volt több hely.

Az Utazó Majom oldala – amely beszámolt a történtekről – arról írt, hogy az esetet követően sorra kapta a leveleket azoktól az utasoktól, akik a leszállított férfivel egy járaton utaztak. Végül az érintett utas is megszólalt a turisztikai portálon.

A repülőgépről leszállított férfi levelét portálunk változtatások nélkül közli:

„Horvát Péter vagyok, akit a tegnapi Budapest-Mallorca járatról leszállítottak, vagyis kisorsoltak. Gondoltam írok nektek, hogy helyre tegyeknéhány tévhitet vagy állítást és megosszam a teljes történetet.Én Mallorcán dolgozom már 9 éve szezonálisan a vendéglátásban. Feleségemmel és 1 éves kislányommal együtt voltunk a szigeten néhány napja. Sajnos úgy alakult, hogy egy torokgyulladásos vírust sikerült összeszedni a kislányomnak, emiatt 3-4 napig nem tudott enni szinte semmit. Sajnos több egészségügyi problémával is küzd. Éppen ezért megijedtünk és úgy döntöttünk feleségemmel, hogy hazavisszük együtt és majd én visszajövök a következő járattal, ezért voltam utolsó a jegyvásárlásban. A gépen ültünk mikor kiderült, hogy ül már egy olyan helyen, ahová egy másik utasnak is szól a jegye. Ezért nem indultunk el másfél óráig, közben a mikrofonban megkérdezték, hogy van-e esetleg utazó aki a Ryanair-nél dolgozik?

Később azt mondták, hogy az adott ülésben egy érzékelő elromlott és ilyenkor az a szabály, hogy egy ott dolgozó fog ott ülni és nyomva tartani azt az utazás végéig. Ez persze szerintem kitaláció volt és mellébeszélés a túlfoglalásra. Közben a bemondóbán jöttek az ajánlatok (250 EUR + másik járattal való eljutás Mallorcára). Sajnos előtte este is késett a járat amivel jöttünk és utána mi szegedre mentünk kocsival ezért aludni sem tudtam, különben még lehet, hogy bele is egyeztem volna. Többszöri bemondás után már kezdődtek az apró fenyegetöző mondtatok. Lefognak valakit szállítani szúrópróbaszerűen, ha nem vállalja senki önként.Majd hosszas telefonálgatás, szaladgálás következett. Körülnéztem mindenhol családok, baráti társaságok. Már szinte biztos voltam, hogy engem fognak választani ha erre kerül a sor.És tessék!!!! Megjelent egy pillanat alatt a fejem felett a “Marshall” majd udvariasan megkért, hogy én leszek az aki leszáll és kövessem… közben mindenki rám nézett rémülve és szinte éreztem, hogy rajtam múlik a nyaralásuk amit akár hónapok óta terveztek. Mit tehettem, leszálltam és követtem a személyzet tagját a jegyirodába!

Na innen következik a komolyabb része a sztorimnak!

Az irodában egy hölgy és egy úr fogadott kedvesek megértőek voltak. Hosszas bocsánat kérések közepette nyomatékosították, hogy nekem kell majd írni a légitársaságnak, hogy megkapjam a 250 EUR kompenzációt. Ha nem írok, biztosan nem kapom meg. Majd elkezdtük az átfoglalást. 13 órakor indul Berlinbe majd onnan 16:25-kor Mallorcára. Gondoltam szuper ez könnyen ment.Igen ám, de közben már kiírták, hogy a Berlini is késni fog. Az ügyintéző mondta, hogy nyugodjak meg írt a foglalási számom mellé egy kommentet és áttesznek este 20:30-ra (mert akkor is megy egy járat Berlinből Mallorcára) ha nem érném el a gépet. Mivel 15 óra után indult a gép Berlinbe, már biztos volt, hogy nem fogom elérni a csatlakozást.

Leszálltam Berlinbe, futottam a kapuhoz, és még ott volt a gép, a lépcső is csatlakoztatva volt, de nem engedtek rá felszállni, hiába magyaráztam mi történt. Ki kellett mennem az ügyfélszolgálathoz, hogy biztos legyek abban, hogy áttettek az esti járatra. Kimentem, ahol találtam egy hölgyet és pontosan elmeséltem neki, hogy mi történt.

Erre a válasza: És?

Kezdtem ideges lenni.. Szóltam neki a kommentről és hogy tegyék át az esti gépre a jegyem. Amire feszülten válaszolt: ilyen nincs. Elmondtam neki még egyszer, de már emeltebb hangon. Azt mondta, értsem meg az esti járat is tele. A gép 189 férőhelyes de 194-en vettek jegyet. Másnap reggel megy 7-kor járat Mallorcára, arra még lát 1-2 helyet, de hotel szobát nem tudnak adni, mert mindegyik fullon van. Aludjak a terminálon a padokon.

Na ott szakadt el a cérna. Kértem, hogy azonnal szóljon egy felső-vezetőnek és magyarázatot követelek. Majd hátra ment és pár perc múlva jött vissza azzal, hogy ad egy “stand by” jegyet az esti gépre. Ez azt jelent ha valaki nem érkezik meg akkor kapok ülőhelyet.

De ha ez sem sikerül jöjjek vissza és a reggelire adni fog egy normál jegyet, viszont jobban járok ha megveszem most, mert azt sem tudja garantálni, hogy addigra az a járat sem lesz tele.

Szóval már tiszta ideg voltam mert ugye nekem másnap dolgoznom kellett. Persze ijedtemben megvettem a jegyet ami 200 euróba került. Végül is felkerültem az esti gépre ami szintén 2 órával később indult, de legalább visszaértem Mallorcára. Pár óra alvás után még éppen beértem a munkahelyemre, ahol elmeséltem a történetet. Eléggé feldúlt vagyok ez az egész miatt. A lelki állapotom üzenete :

F*CK YOU RYANAIR!!!!!”

Nyitókép: Manuel Romano / NurPhoto / AFP

Összesen 134 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tailor
2022. július 03. 12:22
mentesító járat ... :-)
Gsss
2022. július 03. 11:40
ki kell tiltani Magyarországról ezt szemét légitársaságot, Valaki kiszámolta már milyen környezeti kárt okoznak a repülőgépek hajtóművei? Nem kell ennyi repölőjárat, nem kell ennyi külföldi nyaralásos lehúzás, olyan szép nyaralási helyszínek vannak itthon is. Baszogatják az autósokat és ki baszogatja a repülésipart? Okádják mérges gázokat és zabálják az üzemanyagokat. Hol vagytok ÖKO barmok?
Bread Pitt
2022. július 03. 09:29
A szállodaiparban is mindennapos gyakorlat a túltöltés...De !!!! A jól vezetett szállodákban az érkezés napján már reggel elkezdi szervezni a hotel személyzete, hogy a túltöltés áldozatait melyik MAGASABB kategóriájú szállodában fogja elhelyezni egy upgradelt szobában...És amikor az utolsó utáni vendég éjfélkor fáradtan megérkezik, már várja a taxi aki a hotel költségére átviszi őt a másik szállodába, ahol tudnak az érkezéséről, és a rendelkezésre áll egy kényelmes szoba. Nem a vendégnek kell szervezni, hogy hol aludjon...A Ryanair egy ócska légitársaság, érthetetlen, hogy mire van ekkora arca az elnöknek...
Senki99Alfonz
2022. július 01. 07:26
A Ryanair mindig is túlfoglalással működött. Európa szemetét szállítja az egyik trágyadombról a másikra. Aki azt hiszi, hogy pár ojróért majd különb szolgáltatást kap nagyon becsapja magát. Ezer kilométerről ingázni nem természetes, nem fenntartható és nem is etikus. A Ryannak a fillérekért "nyaralni" akarók és az ingázók a szegmense. Egy igazi csótány-cég. És ez most összeveszett egy igazi csótány kormánnyal.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!