Újabb területre gyűrűzött be a német válság, de ennek Magyarország az egyik nyertese lehet
Németországban egyre több légitársaság húzza be a féket, tovább nő nyugati partnerünk versenyhátránya.
A személyzet előtte megkérdezte az utasoktól, hogy van-e kedve valakinek önként leszállni, nem jelentkezett senki, ezt követően 250 eurót ajánlottak fel annak, aki leszáll.
Érdekes esetről számolt be az Utazómajom a tegnapi Budapestről Mallorcára induló Ryanair járat kapcsán. Eleinte úgy tűnt, hogy minden rendben van, azonban amikor az utolsó utas is felszállt a gépre, észrevették, hogy valakinek nincs ülőhelye. Pontosabban volt, de oda, ahol már ültek. A portál szerint volt már ilyenre példa a történelemben, de ilyen eteben ez ki szokott derülni már a check-in pultnál, vagy legkésőbb a beszálláskor.
A Ryanair személyzete úgy próbálta orvosolni a helyzetet, hogy
Nem jelentkezett senki, majd addig tanakodtak, hogy egy újabb megoldással rukkoltak elő:
(Egyébként alapból 400 euró járt volna, mert 1500 km feletti a táv)
A komoly összeg ellenére sem jelentkezett senki az utasok közül. Közben egyre feszültebb lett a helyzet, mert már másfél órája ültek a gépben és mindenki félt, hogy esetleg őt választják ki. Már éppen annyi ideje tartott a tanakodás, mint a teljes út lett volna, amikor is megjelent az a bizonyos villanykörte az egyik légiutaskísérő feje felett, és felhívták a felettesüket. Tőle egyből megtudták a receptet: véletlenszerűen válasszanak ki valakit és azonnal szállítsák le a gépről, hogy ne legyen további késés.
De mivel jellemzően gyerekes családok voltak, így nehéz lett volna megmagyarázni a csöppségeknek, hogy apuka vagy anyuka miért nem megy nyaralni. Amikor pattanásig feszült hangulat, bemondták az egyik egyedül utazó férfinevét és levezették a gépről. Olvasónk elmondása szerint nagyon elkeserítő és egyben megnyugtató volt végignézni az esetet.
Összegezve bármikor megtörténhet, hogy megtagadja a légitársaság a beszállást. Ilyenkor a kártérítésen túl el kell juttatnia az utast valamilyen módon az adott célállomásra. Ennek egy szerencsésebb verziója, amikor normál légitársaságok esetében nincs már hely a turista osztályon és áttesznek business osztályra – olvasható a portálon.
Nyitókép: Manuel Romano / NurPhoto / AFP