A játszma azonban nem csupán csavaros kémfilm, vagy leginkább mégsem az. Hanem arról szól – egy furcsa történelmi korszak kulisszáiba ágyazva, mégis örök érvényűen –,
mi történik akkor, ha még azokból is ki kell ábrándulnod, akikkel megosztod az asztalodat, sőt az ágyadat.
És persze egy fantasztikus gesztus a valóságban és a szerepe szerint is sztrókon átesett Kulka Jánosnak. Akinek lehet, hogy a beszéddel meggyűlik a baja, de ez egyáltalán nem érdekel senkit, amikor csak a szemével minden fontosat el tud mondani.
Teszi mindezt ráadásul egy olyan Budapesten, aminek a kicsit elemelt, modernista látványvilág révén egy egy másik arcát is megismerhetjük. Elszakadva az általános – és meglehetősen egysíkú – romantikus-historikus ábrázolásoktól, egyben erős utalásként a Kádár-kor modernizmust, transzparenciát, egyenlőséget, demokráciát ígérő hamis világképére. Az pedig külön üdvözlendő, hogy a női karakterek végre nem csupán biodíszletek, a fejlődésüknek íve van, a döntéseiknek pedig nagyon is respektálható okai.
Összességében A játszma nem okoz csalódást, és bár a meglepetésfaktor hiánya miatt nyilván nem üt akkorát, elődjénél egy hajszálnyit mélyebbre túrva a lelkekbe új színekkel gazdagítja a szocialista állambiztonság kötelekében a saját helyüket kereső kis- és nagyemberek meglehetősen szürke világát.