Döntöttek a szlovákok: katonákat küldenek a válság kellős közepébe
„A feszültség fokozódása érezhető” – mondta a szlovák védelmi miniszter.
A megacég hamar meggondolta magát, és a nagy kivonulás után most szépen visszavonul Oroszországba. Épp csak új néven.
A McDonald's Oroszországban bejegyeztette az ottani gyorséttermeit átvevő cég lehetséges márkaneveit, köztük a „Fun and Tasty”, a „Just Like That” vagy a „The Same One” neveket – írta a Portfolio a CNN értesüléseire hivatkozva.
A vállalat ugyancsak pénteken számolt be arról, hogy a bejegyzett védjegyek közül végül egy márkát tervez választani.
Ahogy arról korábban a Mandiner is beszámolt, a világ legnagyobb hamburgerláncának közel 850 étterme van Oroszországban, és ezeket az üzleteket a 25 éttermet működtető helyi licencvevőnek, Alexander Govornak adja el. Govor új néven fogja üzemeltetni a márkát Oroszországban, és a többi franchise partner lehetőséget kap arra, hogy az új márka alatt dolgozzon – emlékeztetett a portál.
Mint ismert, a McDonald's a hónap elején jelentette be, hogy teljesen elhagyja Oroszországot, válaszul az ország ukrajnai katonai hadjáratára és az azt követő nyugati felháborodási hullámra és szankciókra. A vállalat, amely éttermeinek 84%-át birtokolja Oroszországban, az egyik legnagyobb nemzetközi márka, amely a februári invázió óta távozik.
– írta a Portfolio.
A döntés véget vet a McDonald's három évtizedes kapcsolatának Oroszországgal. A McDonald's 1990. január 31-én nyitotta meg első éttermének kapuit Moszkvában. Több mint 30 ezer vendégük volt nyitáskor, és a Puskin téri helyszínnek a tervezettnél órákkal tovább kellett nyitva tartania a tömeg miatt.
„Moszkvába érkezése többről szólt, mint Big Macről és sült krumpliról” – jegyezte meg Darra Goldstein, a Williams College Oroszország-szakértője.
– derült ki a cikkből.
Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay