Ezek a mozgalmak nem teszik fel a kérdést, hogy mit tanulhatunk a Bibliából.
Viszont vannak, akik azt mondják, hogy van negyedik út is: a konzervatív demokrácia, mint ma Magyarország. Ez óvja az egyén szabadságát, de a közélet nemzeti, vallásos, hagyományos lesz. A konzervatívok nem mondják, hogy mindig minden tökéletes volt, kell tudni javítani. A magyar nemzet ezeréves, reméljük, lesz még ezer éve, de ehhez fel kell tenni a kérdést: mi tette sikeressé a népet. Meg kell kérdeznünk, mit tehetünk életmódunk fenntartásáért – de ez már nem liberális gondolkodás, ez konzervatív gondolkodás.
Ha azt a kérdést teszed fel, hogy mit adhatsz át unokáidnak, akkor konzervatív vagy.
Amerikában a hatvanas években törölték el a kötelező vallásoktatást. Két nemzedék alatt már azt sem tudják, mi a különbség nő és férfi között. A liberálisok először azt mondták, hogy ha a közéletbe bekerül a kereszténység, az elnyomja a kisebbségeket. Ortodox zsidóként Hazony vitatkozik ezzel, szerinte a magyar zsidók azt mondták neki, hogy itt biztonságban vannak, a kormány támogatja a zsidó iskolákat, itt nincs betiltva a kóser vágás. Itt kipában sétált, és nem szóltak be neki, de Párizsban és Londonban igen. A magyar zsidókat tisztelik, persze nyilván lehet javítani a helyzetet, de nem nyomják el őket.
Ez nem ellentmondás azzal, hogy egy keresztény nemzet tiszteli saját örökségét. Ahol a nemzet keresztény örökség birtokosaként tekint magára, ott tisztelni kell a keresztény hitet, lehetővé kell tenni az imát és templomba járást, még ha nem is kötelezővé. Azért mondja ezt ortodox zsidóként, mert a liberálisok és a marxisták néhány évtized alatt lehetetlenné teszik a keresztény vagy zsidó hit megélését. A zsidók ma több lehetőséget kapnak hitük megélésére a keresztényektől, mint a liberálisoktól. Egy kisebbség nem törölheti el a kereszténységet egy országban, ahol a többség keresztény.