Azokat a csomópontokat, szerzőket ragadta ki, akik ellenforradalmi gondolatokat fogalmaztak meg. Angol részről Burke, francia részről de Maistre még frissiben reagál a forradalomra. A következő pont Juan Donoso Cortés spanyol író, róla rövidesen könyv jelenik meg a Századvégnél. A szerző foglalkozott még Bergyajevvel és Spenglerrel, a modernebb szerzők pedig Scruton és Molnár Tamás. Mivel most is forradalmi időket élünk, ezért ezen gondolkodók művei most is aktuálisak.
Czopf Áron a forradalom és ellenforradalom fogalmi tisztázására tett kísérletet. Fogalomtörténetileg vannak aszimmetrikus ellenfogalmak, melyek nem önelnevezések. Senki sem hívta magát eredetileg ellenforradalmárnak, ez egy későbbi megnevezés. A forradalmárok hívták egy ellenfeleiket, másodlagos szerepbe kényszerítve őket, ez kicsit olyan, mint a barbárság fogalma, amit a görög kultúra használt a „nem-emberség” érzékeltetésére.
A revolúció eredetileg fordulatot jelentett, ami eddig fent volt, az lent lesz – ez a forradalmár utópisztikus vágya.
Horváth Szilárd feltette a kérdést, milyen eltérés van abban, ahogyan a múlt rendszerben néztünk a Horthy-rendszerre, és ahogyan ma tekintünk?
Veszprémy László Bernát a húszas évek szociálpolitikájáról írt a Kommentárba, mint tisztázta, a múlt rendszer egyik nagy hazugsága volt, hogy a Horthy-kornak nem volt szociálpolitikája. Szokták idézni, hogy „három millió koldus országa”, de már ez is egy fajvédő szerzőtől, Oláh Györgytől származik. A Horthy-rendszernek igenis volt szociálpolitikája, ez gyakran antiszemita színezetet kapott, például a numerus clausust is nevezte egy lap a „társadalmi igazság” megtestesülésének. Viszont nem igaz, hogy az ellenforradalmárok piacpártiak, kapitalisták lettek volna, Prohászka Ottokár püspök ugyanúgy szónokolt az egyházi nagybirtok, illetve a nagytőke ellen, mint a kommunizmus ellen.