Mario Alexis Portella, a firenzei főegyházmegye kancellárja, akinek 2018-ban jelent meg könyve A béke vallása? A természeti jogon tett erőszak és annak rejtegetése nyugaton címmel. Korábban az MCC Patrotic Talks műsorának adott interjút, most a European Conservative folyóirat lapszámbemutató rendezvényén beszélgettünk vele az iszlámról, az integrációról és a Nyugat nagy tévedéséről.
***
Ön könyvében részben azzal érvel, hogy a nyugatiak nem ismerik az iszlámot, és úgy ítélkeznek a terrortámadások ügyében, hogy azt sem tudják, miről van szó. Miért nem ismeri a Nyugat az iszlámot?
Nyugaton elsősorban az a probléma, hogy az emberek nem ismerik az iszlám szövegeit. Rendszeresen félreértés, hogy amikor történik egy terrortámadás, mindenki a politikailag korrekt magyarázatot adja, miszerint a támadó nem képviselte az iszlámot. Pedig, ha megnézzük, milyen szövegek inspirálják a dzsihadistákat, akkor a Koránra, illetve a haddiszra, Mohamed tetteire és hagyományaira találunk. Nyugaton nem ismerik ezeket a szövegeket, vagy nem érdekli őket. Ez félreértéshez vezet annak kapcsán, hogy miről szól az iszlám.
Ez a vallás globális küldetéssel rendelkezik, egy politikai entitás is,
ami nem csak meg akarja hódítani a világot, de minden társadalmat irányítani akar, mégpedig ezen szövegek alapján. Ez az, ami nem érdekli most a Nyugatot.
Egyszer volt alkalmam interjút készíteni Ayaan Hirsi Alival, aki arról beszélt, hogy az iszlámot meg kell reformálni. Erről mit gondol?
Lehet reménykedni, de az iszlámot nem lehet megreformálni, mert a Korán Allah szó szerinti kinyilatkoztatása. A kereszténységben vannak különböző értelmezések például annak kapcsán, hogyan vigyük el Krisztust másokhoz. Lehet nem szó szerint olvasni dolgokat, sok mindent allegorikusan értelmezünk, főleg az Ószövetséget. Az iszlámban nincsen helye az értelmezésnek. Ezek a szövegek Allah szó szerinti szavai, és engedelmeskedni kell neki. Hogyan lehet megreformálni Allahot? Lehetetlen.
Egy megoldást látok, amit a modern Törökország csinált: ez a szekularizáció.
Ott az iszlám már nem része az államvallásnak. Az állam és a vallás egy az iszlámban, az állam behódolása az egyháznak. Az iszlám az állam, és az államnak iszlamistának kell lennie. Egy reformált iszlám olyan lenne, amely már nem diktálja az államnak, mit csináljon.