„Gergő, ne már egy fideszest rakj oda” – Baranyi Krisztina Karácsony Gergelynek
Ferencváros polgármestere és fővárosi önkormányzati képviselő nem szeretne fideszes főpolgármester-helyettest, ezért beleállt Vitézy Dávidba.
A Volánbusz Zrt. bemutatta a budapesti agglomerációba érkezett vadonatúj, kék, alacsonypadlós Mercedes eCitaro elektromos buszokat – adta hírül Vitézy Dávid Facebook-oldalán.
Vitézy Dávid posztjában megemlítette, hogy a 40 elektromos busz szállítására kiírt tendert a Mercedes buszgyártását hazánkban képviselő Omnibus Hungariából és az Inter Tan-Kerből álló konzorcium nyerte el. A beszerzést a kormányzati Zöld Busz Program finanszírozza,
A beszerzés értéke 8,1 milliárd forint. A világoskékre színezett, a BKK Futár utastájékoztató rendszerrel is felszerelt buszok a fővárosban és a budapesti agglomerációban szolgálnak majd, a Budakeszire közlekedő 22-es és a Budaörsre közlekedő 40-es buszcsalád járatain, illetve Törökbálintot, Diósdot érintő, a BKK hálózatába illeszkedő Volán-járatokon állnak majd forgalomba.
Ez Magyarország legnagyobb tisztán elektromos buszflottája
Nagyon új technológiáról van szó – írta Vitézy Dávid. Az új eCitarók éjszakai töltéssel kb. 200 kilométer távolságot tudnak teljesíteni, ez sokszor elég, de még kevés lehet egyes esetekben, pláne, ha forró nyári napon a klímát is használni kell. „A buszok egyik működtetési módja lehet, hogy a reggeli és délutáni csúcsforgalom között nappali rátöltést is kapnak az egész napos üzemben álló buszok” – véli Vitézy Dávid.
Hiba lett volna azonban, ha Budapest és környéke kimaradna a legújabb globális buszipari trendekből,
s ha nem próbálnánk ki a dízelmeghajtást meghaladó technológiai megoldásokat, ha nem szereznénk közvetlen üzemeltetési tapasztalatokat minőségi gyártó sorozatgyártott elektromos buszaival, hiszen abban biztosak lehetünk, hogy a klímacélokat szem előtt tartva végérvényesen közeleg a dízelkorszak lezárása a városi buszoknál is” – írta Vitézy Dávid.
A BFK vezetője úgy véli, hogy föl kell készülni az elektromos flották üzemeltetésére, hiszen „a buszvezetőktől a telephelyekig mindenkinek egy kicsit másképp kell végeznie majd a munkáját. Annál könnyebb lesz megszokni utasként vagy az érintett útvonalon lakóknak a buszok halk suhanását” – tette hozzá.
A buszok kialakítása mindenben megfelel a BKK új buszokra vonatkozó előírásainak
Újdonság, hogy az utastérben összesen 13 darab dupla USB aljzatot helyeznek el, ahol az utasok is áramhoz juthatnak.
A flotta néhány hónapig kvázi éles tesztüzemben működik rendezvények vendégeit szállítva a Hungexpo területén. Ez alatt az idő alatt a Volánbusz telephelyén megteremtik az eCitarók üzemeltetésének feltételeit. A szakemberek képzése ugyanúgy ide tartozik, mint a töltőoszlopok táplálásának lehetősége megfelelő elektromos teljesítménnyel. Az éles utasszállító üzem ezt követően indul a Volánbusz budai agglomerációs vonalain – számolt be Vitézy Dávid.
Fotó: Vitézy Dávid, Facebook