Ilyen nincs: menet közben telefonozott a BKV sofőr (VIDEÓ)
Az ügyben vizsgálatot indított a BKV.
Európában is első lesz a 18 méter hosszú, GOLDiON H18 névre keresztelt csuklós hidrogénbusz.
Európai szinten is első lesz az a 18 méter hosszú, GOLDiON H18 névre keresztelt csuklós hidrogénbusz, amely várhatóan nyáron gördülhet ki a Goldi Mobility műhelyéből – számolt be az Index.
A kormány szerdai bejelentésének értelmében jövő évtől csak környezetbarát buszok beszerzésére lesz nyerhető támogatás a 25 ezer főnél nagyobb településeken, mindez pedig a klímavédelmi célok betartását szolgálja. A program célja a szennyező buszok mihamarabbi kivonása a forgalomból. Magyarországon közel 8500 autóbusz vesz részt a helyi és a helyközi személyszállításban, a vidéki járműállomány különösen elavultnak mondható.
„A szingapúri kollégákkal közösen kifejlesztett elektromos buszok mind paramétereiben, mind teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képeznek a piacon, ráadásul ár-érték arányban is az élmezőnyben vannak” – hangsúlyozta az Indexnek Kovács Ferenc, a ráckevei Goldi Mobility cég tulajdonosa.
„Ha úgy alakul, hogy az összes forgalomban lévő magyar buszt lecserélik, azonnal tudjuk növelni a kapacitásainkat. Érdekünk, hogy minél több magyar alkatrészből épüljenek a járműveink, ezért folyamatosan várjuk a beszállítók és a szervizpartnerek jelentkezését is, miközben mi is keressük velük a kapcsolatot, feltérképezzük a piacot” – mondta a cég tulajdonosa, aki az Indexszel azt is közölte, hogy várhatóan áprilisban piacra kerül a GOLDiON E9 (8,5 méteres), valamint GOLDiON E12 (12 méteres) elektromos buszuk, és fejlesztés alatt áll új elektromos távolsági buszuk is, amely az ET nevet kapja. A Goldi Mobility negyven éve a BKV partnere, a fővárosi közlekedési vállalatnak maguk által fejlesztett és gyártott alkatrészeket szállítanak.
Fotó: goldimodi.com