Az Európai Bizottság önkéntes magatartási kódexéhez kezdetben négy nagy IT-vállalat, a Facebook, a Microsoft, a Twitter, majd a Google, végül a TikTok nevű videomegosztó közösségi hálózat csatlakozott.
A jelentés arra szólította fel a vállalatokat, hogy nyújtsanak több adatot a koronavírus-válság idején megjelent dezinformáció terjedésének alakulásáról, valamint számoljanak be részletesen az uniós országokban kifejtett, az álhírek és a gyűlöletbeszéd felszámolását célzó tevékenységük hatásáról.Az uniós bizottsági közlemény Vera Jourovát, az értékekért és az átláthatóságért felelős bizottsági alelnököt idézte, aki azt mondta: a világjárvány a hamis hírek és az összeesküvés-elméletek táptalajává vált, ezek terjedését az internetes platformok felgyorsítják. Visszaszorításukra és felszámolásukra nagyobb átláthatóságra és még több erőfeszítésre van szükség az online platformok részéről.
Thierry Breton belső piacért felelős biztos azt mondta, a koronavírus-járvány rávilágított a közösségi média szerepére és felelősségére. A platformok üzemeltetőinek jelentős lépéseket kell tenniük annak megakadályozására, hogy a dezinformáció hátráltassa az unió és tagországainak oltással kapcsolatos erőfeszítéseit. A platformoknak átláthatóbbá kell válniuk, beleértve a megtett intézkedések hatékonyságát is – szögezte le.