Brutális pénzdíj, új versenyszám, innováció a köbön – visszatérnek a világsztárok Magyarországra
Világszenzáció készülődik a magyar fővárosban.
A főváros vezetése szerint igaztalanok voltak azok a vádak, hogy az új villamosokat nem vették időben használatba.
Négy új CAF-villamos áll forgalomba Budapesten, az alacsonypadlós, 56 méteres szerelvények hétfőtől közlekednek az 1-es villamosvonalon.
Minden ami jó azt viszik tovább, amin szükséges, változatnak
Karácsony Gergely főpolgármester hétfőn, a villamosok átadásán arról beszélt, a főváros új vezetése azt az elvet követi, hogy minden, ami jó volt az előző ciklus politikájában, azt viszik tovább, és amin szükséges, azon változtatnak. Az elmúlt években elindult intenzív járműpark fejlesztés nagyon sokat javított a budapesti közösségi közlekedés színvonalán – mondta. A főpolgármester közölte, a különböző műszaki kérdések megnyugtató lezárása után át tudják adni a négy villamost. Ezt követően, az elkövetkező hetekben több mint húsz ehhez hasonló jármű áll majd forgalomba – közölte. Hangsúlyozta, hogy a villamosokat európai uniós támogatásból szerezte be a főváros, és nagyjából ötven újabb villamos és troli beszerzéséről még a tavalyi önkormányzati választások előtt döntött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa.
Nem igaz, hogy a „garázsban álltak a villamosok”, csak átvizsgálták őket
Az elmúlt hetekben a CAF-villamosok kapcsán felmerült kérdésekkel kapcsolatban elmondta: nem voltak igazak azok az állítások, amelyek szerint Budapesten áll tizenegy villamos, és ezeket nem veszik át. A BKK-nak és a BKV-nak közösen komoly műszaki eljárássorozaton kell végigvezetnie a villamosokat, mielőtt át tudja venni. Ez zajlott, és ebben nem volt késlekedés – jelentette ki Fendrik László. Közölte, a most átadott négy CAF-villamos közül háromnak az alvázfestése nem volt rendben. Ezeket végül sikerült Budapesten a nyáron javítani. Az úgynevezett alkonykapcsolót is javítania kellett a CAF-nak, amely ezt szoftvermódosítással oldotta meg.
Végül minden biztonságosnak bizonyult
A fékrendszer kérdéséről szólva leszögezte: a CAF-villamosok fékrendszere megfelelően működik, hatósági távon belül megáll. Ugyanakkor a BKK és a BKV közös véleménye az volt, hogy a fékrendszer működése nem volt összhangban a típusengedélyben foglaltakkal. Ennek rendezését kérték a CAF-tól, a spanyol cégtől október elsején megkapták azt a jognyilatkozatot, amely lehetővé tette a villamosok október 6-i átvételét. „A BKK nem késlekedett és nem próbálta meg bármilyen okból kifolyólag ezeknek a villamosoknak az átvételét elhúzni, egyszerűen nem volt lehetőség arra, hogy ezeket korábban felelősségteljesen átvegyük" - fogalmazott Fendrik László. Közölte, a további hét, Budapesten lévő villamosok már teljesítették a futáspróbákat, viszont hatósági engedéllyel még nem rendelkeznek. Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója azt hangsúlyozta: a BKV telephelyéről nem megy ki olyan jármű, amely ne lenne biztonságos.
Elmondta, az új, alacsony padlós, korszerű villamosok körülbelül tizenöt százalékát teszik ki a fővárosi villamosoknak. A férőhely-kilométer kimutatásban ez az arány negyven százalék. A nem alacsony padlós villamosok átlagéletkora negyven év körül van.
(MTI)