Kisebb betondarabok hullhatnak le a Lánchídról – amik pedig esetlegesen kárt is okozhatnak egy alsó rakparton éppen áthaladó gépjárműben vagy úszó járműben a Dunán –, a szegélyek állapota romlik, a burkolat több helyen beszakadt, az egyik hossztartó 80 százalékban tönkrement, elrozsdásodott. Íme néhány megállapítás a hídszemlét követő 2020 áprilisi vizsgálati jelentésből, amiről lapunk is beszámolt. A sajtóban idézett 9. számú, áprilisi vizsgálati jelentés óta azonban eltelt négy hónap, ami idő alatt tovább romolhatott a műemlék állapota. Ez pedig nem puszta feltételezés, hiszen az áprilisi hídállapotot felvázoló jegyzőkönyv is rögzíti, hogy „a korábbiakban már megfogalmazott aggodalmak az idő előrehaladtával súlyosbodnak, de továbbra sem lehetséges előre megmondani, hogy mikor, hol következik be esetlegesen bármilyen nem várt esemény a hídszerkezetben”.
Kíváncsiak voltunk a híd mostani állapotára, ezért megkerestük a hídszemléket végző Főmtervet.
„2020 júniusában történt az utolsó részletes vizsgálat a BKK megbízásából”
– mondta lapunknak a mérnöki tervező és tanácsadó cég elnök-vezérigazgatója, Keszthelyi Tibor. Mint hozzátette, bár a júniusi vizsgálatot követő jelentésben „nincs titok”, a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) kötött szerződésük értelmében a Főmterv nem adhatja ki senkinek, csak ha erre utasítást kap a BKK-tól. Megkerestük hát több nappal ezelőtt a BKK sajtóosztályát, hogy küldjék meg szerkesztőségünknek az utolsó részletes hídszemléről szóló teljes vizsgálati jelentést. Mivel választ nem jött, így telefonon érdeklődtünk, hogy mikor kapjuk meg a dokumentációt. A sajtóosztály munkatársa elmondta, a Mandiner kérése a jogi osztályon van, és
két nappal ezelőttre ígért választ. Ám a dokumentációt azóta se juttatták el a Mandinernek.