fontos lépés volt az egykulcsos személyi jövedelemadó bevezetése.
Nem a kulcsok száma azonban elsősorban az érdekes, hanem hogy ez az adóterhelést csökkentette. Korábban a felső kulcs nagyon alacsony jövedelemnél lépett be, ami nem ösztönözte a bérek emelését és a jogszerű foglalkoztatást. Az akkor bevezetett 16 százalékos szja-kulcs 2016-bant 15 százalékra csökkent. Az elemző úgy véli, a kkv-ösztönző programoknak is fontos szerepük volt (miközben persze az ide érkező nagyvállalatok is kaptak bőven támogatást), és nem szabad elfelejtenünk a családi adókedvezményeket sem, hiszen a gazdasági akciótervvel indultak a ma már sokkal kiterjedtebb támogatások.
Annak kapcsán, hogy mennyire illettek az európai országok gyakorlatába ezek az intézkedések, Regős hangsúlyozza: nem sok országot érintett a válság annyira, mint minket. Görögországot szokás még említeni, de ők sokkal később kapták meg azt a pofont, amit mi. Náluk már sokkal magasabb volt az államháztartási hiány, amit másfajta válságkezelési stratégiával igyekeztek megoldani, nem túl sikeresen, a határozott irányvonal is hiányzott, talán mostanában kezdtek túljutni a válság mélyén.
Ennek fényében kijelenthető, a magyar gazdaságvédelmi intézkedések nagy része egyedi volt, különösen a családi adókedvezmény. Mindemellett nélkülözhetetlenek is voltak, hogy kikerüljünk a válságból, elkezdjen fejlődni az ország, rendbe jöjjenek a pénzügyeink, és a foglalkoztatás is növekedjék. Természetesen nem dőlhetünk hátra: bőven van még tennivaló a versenyképesség növelése, a magasabb hozzáadott értékű tevékenységekre való áttérés tekintetében, hogy a dinamikus bérnövekedés folytatódni tudjon.