Elindult a járatseriff-rendszer Miskolcon
Cél az utasok biztonságának növelése, a tömegközlekedési eszközök nagyobb rendben és tisztán tartása.
Azonnal meg kell kezdeni a MÁV-Start félreállított kocsijainak forgalomba helyezését.
„A hosszú hétvége alatt 50 InterCity- és EuroCity-vonatra fogytak el indulás előtt a másodosztályú helyjegyek. Ezzel akár 3 órás késést is okozhatott a MÁV-Start annak a több ezer embernek, aki IC-vel akart utazni.
Információink szerint a vasúttársaság a tulajdonukban lévő InterCity- és EuroCity-kocsik csupán 56%-át adja naponta forgalomba – emiatt nincs elég férőhely a vonatokon. A nem közlekedő kocsik jelentős része karbantartásra vagy felújításra vár. Ezek elvégzésének legnagyobb hátráltatója pedig az IC+, a MÁV-Start hobbiprojektje, mely leköti a Szolnoki Járműjavító kapacitásának jelentős részét.
Az IC+-projektben 100 vasúti kocsi építését tervezik – az ígéretek szerint 2016-ra 50 darabnak kellett volna elkészülnie. Azonban eddig mindössze 2,5 kocsit gyártottak le, így a számtalanszor módosított határidőnek aligha lehet hinni. Egy biztos: a Szolnoki Járműjavító minden erejével ezen járművek építésén van, és a félreállított, jóval rövidebb idő alatt forgalomba állítható kocsik karbantartása csak másodlagos.
Azaz egy évek óta húzódó projekt miatt nem biztosít elég férőhelyet a vonatain, és okoz ezzel akár 3 órás késést a saját utasainak a MÁV-Start.
A Közlekedő Tömeg Egyesület az alábbi megoldásokat javasolja a MÁV-Start Zrt. részére:
- Mihamarabb intézkedjenek jó állapotú, használt külföldi járművek beszerzéséről.ű
- Alakítsanak ki hosszútávú járműgazdálkodási és -beszerzési stratégiát annak érdekében, hogy ne fordulhasson elő többé hasonló helyzet.
- Írjanak ki közbeszerzést további külsős karbantartó-vizsgáztató helyszínek bevonására.
- Az IC+-kocsik gyártását azonnal függesszék fel, a felszabaduló munkaerővel pedig legalább 40 kocsi javítását és forgalomba állítását végezzék el, a lehető legrövidebb időn belül.
- Ennek kapcsán készítsenek konkrét ütemtervet, melyet hozzanak is nyilvánosságra. Az utasok immár számonkérhető vállalásokat szeretnének látni az IC+-projekt 5 éve tartó halogatása helyett.
A kialakult botrányos helyzetért egyértelműen a MÁV-Start vezérigazgatója, Csépke András, és helyettese, az IC+-projektet is vezető Schwartz István a felelős.
Egyesületünk Facebook-posztja a témában: www.bit.ly/icplussz
A vasúti kocsik hiányáról írt korábbi cikkünk: www.bit.ly/nincskocsi
Kiadó: Közlekedő Tömeg Egyesület”
(MTI-OS)