50 InterCity-re nem fértek fel az utasok a hosszú hétvégén

2018. október 27. 17:19

Azonnal meg kell kezdeni a MÁV-Start félreállított kocsijainak forgalomba helyezését.

2018. október 27. 17:19
Közlekedő Tömeg Egyesület

„A hosszú hétvége alatt 50 InterCity- és EuroCity-vonatra fogytak el indulás előtt a másodosztályú helyjegyek. Ezzel akár 3 órás késést is okozhatott a MÁV-Start annak a több ezer embernek, aki IC-vel akart utazni.

Információink szerint a vasúttársaság a tulajdonukban lévő InterCity- és EuroCity-kocsik csupán 56%-át adja naponta forgalomba – emiatt nincs elég férőhely a vonatokon. A nem közlekedő kocsik jelentős része karbantartásra vagy felújításra vár. Ezek elvégzésének legnagyobb hátráltatója pedig az IC+, a MÁV-Start hobbiprojektje, mely leköti a Szolnoki Járműjavító kapacitásának jelentős részét.

Az IC+-projektben 100 vasúti kocsi építését tervezik – az ígéretek szerint 2016-ra 50 darabnak kellett volna elkészülnie. Azonban eddig mindössze 2,5 kocsit gyártottak le, így a számtalanszor módosított határidőnek aligha lehet hinni. Egy biztos: a Szolnoki Járműjavító minden erejével ezen járművek építésén van, és a félreállított, jóval rövidebb idő alatt forgalomba állítható kocsik karbantartása csak másodlagos.

Azaz egy évek óta húzódó projekt miatt nem biztosít elég férőhelyet a vonatain, és okoz ezzel akár 3 órás késést a saját utasainak a MÁV-Start.

A Közlekedő Tömeg Egyesület az alábbi megoldásokat javasolja a MÁV-Start Zrt. részére:

- Mihamarabb intézkedjenek jó állapotú, használt külföldi járművek beszerzéséről.ű

- Alakítsanak ki hosszútávú járműgazdálkodási és -beszerzési stratégiát annak érdekében, hogy ne fordulhasson elő többé hasonló helyzet.

- Írjanak ki közbeszerzést további külsős karbantartó-vizsgáztató helyszínek bevonására.

- Az IC+-kocsik gyártását azonnal függesszék fel, a felszabaduló munkaerővel pedig legalább 40 kocsi javítását és forgalomba állítását végezzék el, a lehető legrövidebb időn belül.

- Ennek kapcsán készítsenek konkrét ütemtervet, melyet hozzanak is nyilvánosságra. Az utasok immár számonkérhető vállalásokat szeretnének látni az IC+-projekt 5 éve tartó halogatása helyett.

A kialakult botrányos helyzetért egyértelműen a MÁV-Start vezérigazgatója, Csépke András, és helyettese, az IC+-projektet is vezető Schwartz István a felelős.

Egyesületünk Facebook-posztja a témában: www.bit.ly/icplussz

A vasúti kocsik hiányáról írt korábbi cikkünk: www.bit.ly/nincskocsi

Kiadó: Közlekedő Tömeg Egyesület”

(MTI-OS)

Összesen 29 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Mr.Falafel
2018. október 27. 18:51
Vannak marhavagonok. Ha megtelnek, érdemes lesz gázkamrákat építeni. Sajnos ez utópia. Soha senki nem fogja kivégezni Paul Lendvayt, Hellert, Vitray Tamást és a többi gaztevőt.
még fokozza
2018. október 27. 18:45
A Felcsúti-vonat meg túl sokat áll az Akadémiánál. Üresen.
Pelso j.
2018. október 27. 18:44
Sőt, nem kizárt, hogy az egyesület tagjai testükkel akadályozták meg a pénztáraknál , hogy az emberek jegyet vegyenek az egyébként üresen kongó ICk-re. Remélhetőleg a magyaridők már holnapra megírja, hogy háttérhatalom műve az egész. Éberség, nertársak.
pemete jakab
2018. október 27. 18:43
"50 InterCity-re nem fértek fel az utasok a hosszú hétvégén" Mert rossz a helykihasználás. Máshol megoldják: https://www.youtube.com/watch?v=2CZ8fejXB7Y
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!