1998 óta egy tanyán él a Bécs melletti Seibersdorfban, ahol 2005 és 2010 között a községi tanács tagja volt, szintén független képviselőként, de akkor még a Néppárt támogatását élvezte.
Kneissl szerint napjaink politikai iszlámja, az iszlám fanatizmus egyfajta anti-globalizációs mozgalomként fogható fel, amely a vallási alapokon nyugvó társadalommodellt állítja szembe a nyugati életformával. E felfogás szerint nem a nemzet vagy a társadalmi osztály válik az identitás középpontjává, hanem a vallás.
Ez maga után vonja azt is, hogy egy erős állampolgári tudatosság kialakulása helyett a társadalom a hívők és a hitetlenek csoportjára tagolódik. Teljesen mindegy, hogy a szegénységről van-e szó vagy a magas élelmiszerárakról, a politikai iszlám azt sugallja, hogy a megoldás csak a vallás lehet. Amennyiben egy muszlim kritikus szemmel tekint vallására, szintén hitetlenné válik.
Az új osztrák külügyminiszter szerint az iszlám világban ma az unokák sokkal vallásosabbak, mint a nagyszüleik voltak, a fiatal lányok pedig sokkal gyakrabban viselnek fejkendőt, mint a liberálisnak számító édesanyáik.
Kneissl ezen felül többször hangot adott annak, hogy a mérsékelt iszlám szerinte nem létezik.
„Az ember vagy iszlamista, és ezzel együtt az iszlámon alapuló társadalomban és gazdaságban hisz, vagy pedig nem az, és elismeri az állam és az egyház szétválasztásának jogosságát” – állítja.
Kneissl pro-európaiként jellemzi önmagát, de az Európai Unió intézményrendszerének nagy kritikusa. Támogatja a katalánok függetlenségi törekvéseit. Már 2012-ben cikket írt „Katalán Köztársaság? Nemcsak a Balkánon jöhetnek létre új államok” címmel. A Brexit-népszavazás eredménye után megjelent publikációjában Jean-Claude Junckert, az Európai Bizottság elnökét a „hatalom cinikusaként” írta le, emellett „arrogánsnak” és „közönségesnek” nevezte, aki „Brüsszel császárának” tartja önmagát, célja pedig, hogy „egyezségeket szegjen meg, ha az hasznára válik”. Emellett hatalmas felzendülést váltott ki Ausztriában Kneissl azon kijelentése, ami a cionizmust a nácizmushoz hasonló „vér és föld” („Blut und Boden”) ideológiájaként írta le. A vér és föld ideológiája gyakorlatilag a nácik agrárpolitikai követelését jelentette, amely az árják földszerzéshez való jogára irányult.