Az ötéves lányok és fiúk az intellektuális kiválóságot a saját nemükhöz kapcsolták, vagyis a lányok többsége a nőket, a fiúk többsége a férfiakat ábrázoló képek közül választott. Az idősebb, iskolás korú lányok azonban már elkezdték magukévá tenni a nemekkel kapcsolatos sztereotípiákat. A 6-7 éves lányok közül „szignifikánsan kevesebben” választottak nőt ábrázoló fotót. Hasonló eredmények születtek, amikor gyerekek fotói közül kellett azonosítani a történet szereplőjét. Amikor azonban arra kérték őket, válasszák ki a képek közül azt, amelyik az iskolában jól teljesítő gyereket ábrázol, akkor a lányok inkább lányok fotóira mutattak, ami azt jelenti, hogy elképzelésük szerint az okosság nem az iskolai teljesítményen alapul.
A kutatás második részében két új társasjátékot mutattak meg a résztvevőknek, az egyikről azt mondták nekik, „olyan gyerekeknek való, akik nagyon-nagyon okosak”, a másikról azt, hogy „olyan gyerekeknek, akik nagyon-nagyon szorgalmasak”.
Az ötéves fiúk és lányok egyaránt az okos játékot akarták játszani, 6-7 évesen a fiúk továbbra is ugyanazt, ám a lányok inkább a másik játékot választották már.