Dr. Axel Wehmeier, a Telekom egészségügyi megoldásokért felelős igazgatója elmondta: „A tudósokkal már azon dolgozunk, hogy a Sea Hero Quest klinikai környezetben is alkalmazhatóvá váljon.” Ennek a folyamatnak a részeként a Sea Hero Quest immár támogathatja a demencia korai felismerését, diagnosztizálását, illetve hatással lehet a demenciás páciensek kezelésére is.
A folyamat során a mobiljátékot a páciensek térbeli tájékozódási képességei esetleges javulásának mérésére is fel lehet használni. Felhasználható továbbá a kísérleti gyógyszeres kezelések hatékonyságának mérésére.
Kálmán János professzor méltatása
Prof. Dr. Kálmán János, a Szegedi Egyetem Pszichiátriai Klinikájának igazgatója szerint óriási, tudománytörténeti szempontból is jelentős eredmény, hogy 2 és fél millió ember gondolkodási teljesítményéről sikerült így adatot szerezni a világban. Külön büszkeség, hogy a magyar nemzet több mint 150 ezer résztvevővel fontos részévé vált ennek a tudományos sikernek.
„Az adatok elemzésével kapcsolatosan nagyon érdekes a londoni kutatóknak az a megfigyelése, hogy a vizsgálatban résztvevők életkorával hogyan változik a játékban elért teljesítmény. A szellemi hanyatlás leggyakoribb formája, az Alzheimer-kór esetében a térbeli tájékozódási zavar a betegek leggyakoribb korai tünetei közé tartozik. Ez igen gyakran a memóriaproblémák előtt jelentkező tünet és panasz. A mindennapi életben többek között közlekedési helyzetekben való elbizonytalanodás, döntésképtelenség, eltévedés formájában jelentkezik. Autóvezetők esetében ismétlődő koccanásos balesetek hívhatják fel a figyelmet a szellemi leépüléssel járó térbeli tájékozódási zavarokra a demencia korai szakaszában. A térbeli tájékozódás zavara nemcsak közlekedési problémákban nyilvánulhat meg az Alzheimer betegek esetében, hanem a lakásban, ismert épületben a szórakozottságot meghaladó mértékű eltévedésben, tárgyak összerakásával kapcsolatos helyzetekben és a térbeli gondolkodást igénylő játékokban, feladatokban, mint. sakk és malomjáték, vagy akár a Sea Hero Quest és más mobiljátékok” – hangsúlyozza Kálmán professzor.