Az ellenfél beemelte a verbális és fizikai erőszak kultúráját

Ahol elfogynak az érvek, ott marad a kiabálás, az agresszió és a trükközés.

A Pesti Magyar Színházban külön figyelmet fordítanak a gyermek és ifjúsági korosztályra. Repertoárunkon olyan előadások is szerepelnek, amelyek kifejezetten a fiatalok nyelvén, a fiatalok problémáival foglalkoznak. Előadásaikhoz ezért színházpedagógiai foglalkozás is kapcsolódik, hogy a színház érzéki élménye után megszülető gondolatok és érzések, a problémák feltárása után közös beszédtéma lehessen.
A Pesti Magyar Színház Színházpedagógiai Programja igyekszik a színházi közönségének minél tágabb körét – kisiskolásoktól a (fiatal) felnőttekig – megszólítani. Ebben a párbeszédben játszik mediátori szerepet a színházpedagógus, a hagyományostól eltérő pedagógiai eszköztárat alkalmazva hozza létre a közös gondolkodás színterét. A foglalkozások fókuszában olyan érvényes problémákat igyekeznek közös gondolkodásra felkínálni, amelyek a résztvevő fiatalok számára is valósak, érvényesek. Fontosnak tartják, hogy a projektek tanulási területei és fókuszai jól behatárolható, értelmezhető és akár iskolai tanmenethez is kapcsolható legyen.
Kulcsszavaik a kíváncsiság, a felfedezés, a kísérlet, és a párbeszéd. Szeretnének nem csupán szolgáltató lenni; céljuk, hogy a Pesti Magyar Színház a közönség, és kiváltképp a felnövő generáció partnerévé váljon. Az utóbbi évtizedben számos színház fogott bele hasonló színházpedagógiai programba, amelyeknek többek között célja a színházi alkotó és néző találkozása és beszédbe elegyedése.
Közös szerepjáték, melynek középpontjában egy gyerekek alkotta közösség működése áll, különös tekintettel a vetélkedésre és a bajtársiasságra. Legyen az egy focicsapat, egy színjátszó csoport vagy bármilyen szakkör, vagy épp egy iskolai osztály. Mind harcolunk valamiért. Mi az, amiért érdemes küzdeni? Van-e olyan dolog, ami mellett kiállnánk? Van-e tett, amit nem hagynánk szó nélkül – legyen az háborús cselekedet vagy akár egy hétköznapi eset mondjuk az iskola folyosóján.