Elmondta Moszkva: mit várnak el atomtöltet-ügyben
Reagáltak arra, hogy Washington bár nem törekszik nukleáris csapásváltásra, készen állnak egy ilyen forgatókönyvre.
Egyre több egyetemnek gyűlik meg a baja a szülőkkel az Egyesült Királyságban. A család.hu írásából kiderül, hogy a szülők egy része még az egyetemen is szeretné fogni gyermeke kezét...
A túlzásba vitt aggodalom és odafigyelés miatt egyre több intézmény hirdet csak diákoknak szóló nyílt napokat, vagy szervez alternatív intézménylátogatást a szülőknek. A túlbuzgó szülői viselkedés ráadásul árt a fiatalok lelkének is.
A nagy nevű Oxfordi Egyetem immár két különböző nyílt napot hirdet meg minden felvételi időszak elején: egyet a szülőknek, egyet pedig a reménybeli diákoknak — írta meg a brit The Telegraph. Az intézmény vezetésének ugyanis kezdett terhes lenni, hogy az egyetemet bemutató eseményeken szinte alig jutottak szóhoz a fiatalok, annál többet beszéltek és kérdeztek a szülők. Az érdeklődéssel persze önmagában nincs gond, azonban az iskola vezetése úgy találta, a szülői tisztán látásnál sokkal fontosabb, hogy a leendő hallgatók valóban megtalálják a számukra legjobb lehetőségeket, szakokat.
Samina Khan, az Oxfordi Egyetem tanulmányi vezetője egy országos egyetemi szakmai programon azt mondta: „A szülőket mindig szívesen látjuk, azonban jó, ha néha szóhoz jutnak a gyerekek is. Éppen ezért azt találtuk ki, hogy a nyílt napokon különválasztjuk a két társaságot: a szülőknek egy pohár teát és alternatív egyetembejárási programokat kínálunk, míg a diákokat máshova visszük. Az ötlet sikeresnek bizonyult, mert a fiatalok jobban megnyíltnak és többet beszélnek, ami tulajdonképpen a célunk ezeken a rendezvényeken” — mondta.
Mary Curnock Cook, a brit felvételi jelentkezéseket is kezelő UCAS vezetője arról beszélt, a középosztálybeli szülőket sok esetben azért is jobb távol tartani a nyílt napoktól, mert 30 évvel ezelőtti modell szerint adják a tanácsokat gyermekeiknek. A jó választáshoz nagyon fontos azonban, hogy a fiatalok ne érezzék magukat feszélyezve a meglátogatott intézményben, amit folyamatos elavult tippek adásával a szülők könnyen el tudnak érni.
A Buckinghami Egyetem tanulmányi vezetője, James Seymour a Telegraph cikke szerint arról panaszkodott, hogy egyre sűrűbben fordul elő, hogy a vizsgák előtt alig lehet a szülőket kitessékelni a teremből. A túlzott törődés káros is lehet a fiatalok lelki és szellemi fejlődésére — hívta fel a figyelmet Jane Lunnon, a Wimbledoni Gimnázium vezetője. A folyton a gyerekeik körül legyeskedő, azok minden problémáját megoldó szülők egyszerűen nem hagyják a fiatalokat felnőni, ami visszavetheti az önbizalmat és a teljesítményt is. Ráadásul azt az érzést közvetíti az ifjonc számára, hogy nem bíznak meg benne a szülei. „Nagyon lényeges, hogy a fiatalok a saját életüket tudják élni, képesek legyenek vállalni a felelősséget saját tetteikért” — fejtegette a brit középiskolai vezető.
A szülői magatartás másik véglete, amikor az előmenetel túlzott egyengetése helyett igyekeznek lebeszélni a fiatalokat a továbbtanulásról. A lapnak nyilatkozó szakemberek mindegyike szerint kívánatos lenne, hogy ezek a szülők is megjelenjenek a nyílt napokon, mert a nekik szervezett programokon az oktatók be tudnák mutatni a magasabb szintű képzettség anyagi és társadalmi előnyeit, és akár a támogatási és pályázati lehetőségekről is tudnának rövid tájékoztatást adni az anyagilag rosszabb helyzetben lévő családoknak — írja a család.hu.