„Majdnem mindenkinek van élénk emléke arról, milyen volt általános és középiskolásként az osztály szűk és sokszor igen gyorsan ítélkező közegében lavírozni, küzdeni a népszerűségért, az elismerésért, a barátokért, vagy csak remélni, hogy sikerül túlélni a napot. És fájdalmasan sokaknak van közvetlen tapasztalata arról, milyen az, ha ennek a közegnek a perifériájára kerül az ember” — írja ajánlójában Ferenczy Dávid. A pszichológus azt reméli, hogy a könyv nagy segítséget fog nyújtani a jövőben a pedagógusoknak és a szülőknek egyaránt, hogy a gyermekekkel a basáskodás jelenségéről beszélni tudjanak.
„Akik pedig elolvassák — legyenek azok felnőttek vagy gyerekek — nemcsak egy remek olvasmányélménnyel gazdagodhatnak, hanem érzékenyebbé válhatnak azokra a helyzetekre, ahol egy társukat bántják, és talán nekik is lesz bátorságuk közbelépni, ha a helyzet úgy kívánja.”
A Megfélemlítés Elleni Program (MEP) megalkotói úgy vélik, az iskolai megfélemlítés elleni sikeres fellépés csakis és kizárólag a felnőttek közbenjárásával történhet. A megfélemlítés elkerüléséhez nélkülözhetetlen az iskolai vezetők kooperációja, illetve a tanárok, védnökök és diák nagykövetek aktív elkötelezettsége.
Bántás és sérelem nem csak az iskolákban érheti a gyermekeket, hanem gyakran a neten is. Az internethasználat veszélyeivel kapcsolatban készített átfogó felmérést Budapest XII. kerületének oktatási intézményeiben a Hegyvidék Önkormányzat. A kutatásból egyebek mellett kiderült, hogy minden iskolában találkoztak már a diákok az internet árnyoldalaival: durva, erőszakos tartalmakkal, kiközösítés, zaklatás elszenvedői, netán pornográf tartalommal való visszaélés áldozatai lettek, tettlegességig fajuló, online kezdeményezett vitába keveredtek, esetleg a hétköznapi trágárságon túlmutató nyilvános gyalázkodás is történt.
A felmérés szerint megdöbbentő mértékben élhettek már meg egyes iskolákban a diákok internetes kiközösítést, vagy zaklatást.