A jelenséget ma Magyarországon még sokan a gyerek- és iskola élet „tartozékának” tekintik. 2013 januárban a Felelős Társadalomért Közhasznú Alapítvány indította el a Megfélemlítés Elleni Programot (MEP), amelynek célja az iskolai- és a cyber megfélemlítés megelőzése és megszüntetése.
A felvilágosító program lehetőséget ad az iskolai vezetőknek és a pedagógusoknak, hogy a megfélemlítést megismerjék, felismerjék és elismerjék, mint problémát és megfelelő intézkedéseket tegyenek a diákok védelme érdekében.
A program egyik elsődleges célja az oktatási vezetők tájékoztatása és általános álláspontjának megváltoztatása arról, hogy az iskolai megfélemlítés nem része az egészséges gyerekkornak, sem egy építő iskolai környezetnek. A program hangsúlyt fektet a megfélemlítés-ellenes irányelvek bevezetésére az iskolákban és a törvényhozásban.
A bullying jelenséget a magyar szakirodalomban egyre gyakrabban nevezik basáskodásnak, ez a viselkedési forma pedig visszatérő eleme a kortárs ifjúsági irodalomnak és a filmeknek is. Ugyanakkor Ferenczy Dávid pszichológus, a pagony.hu szakértője úgy véli, régóta szükség volt egy olyan szövegre, amely nem külföldi, és egy nagyon mai, mindennapos történetet mesél el, sajátosan magyar közegben. Mindezt olyan nyelvezettel, amely jól megidézi a mai kamaszok beszédmódját.
Wéber Anikó: Az osztály vesztese című könyve a szakértő szerint egy merész és érzékeny bullying könyv éppen annak a 11-18 éves korosztálynak, akik előtt a téma gyakran kimondhatatlan, tabusított.
„Majdnem mindenkinek van élénk emléke arról, milyen volt általános és középiskolásként az osztály szűk és sokszor igen gyorsan ítélkező közegében lavírozni, küzdeni a népszerűségért, az elismerésért, a barátokért, vagy csak remélni, hogy sikerül túlélni a napot. És fájdalmasan sokaknak van közvetlen tapasztalata arról, milyen az, ha ennek a közegnek a perifériájára kerül az ember” — írja ajánlójában Ferenczy Dávid. A pszichológus azt reméli, hogy a könyv nagy segítséget fog nyújtani a jövőben a pedagógusoknak és a szülőknek egyaránt, hogy a gyermekekkel a basáskodás jelenségéről beszélni tudjanak.