A kritikai gondolkodás számára – állítja az amerikai író – az a kiindulópont, hogy semmi sem valódi a világon, minden csak illúzió, minden társadalmi konstrukció. Ennek nyomában a „Gonosz Baloldal” (Unholy Left) „új nihilistái” meg akarják szabadítani minden elnyomó „izmustól” a társadalmat (patriarchizmus, szexizmus, patriotizmus, stb.). Mindez ugyanakkor nem más, mint „démoni kísértés”: a frankfurti iskola követői „a kontextusmentesség kontextusában élnek”. A frankfurti iskola képviselői és utódaik fel akarták szabadítani a tömegeket a keresztény gyökerű Nyugat öröksége alól. El is érték, hogy az új nemzedékek kontextusok, kapaszkodók nélkül éljenek, „vakon” – ahogy Walsh fogalmaz.
Walsh korábban a könyv kapcsán a National Review-nak adott interjújában elmondta: a frankfurtiak számára nincs szokás, intézmény, erkölcsi felfogás, amit ne kellene kritizálni – ez pedig azt jelenti, hogy polgárjogot nyer a vandalizmus. Walsh szerint azért aktuális a téma, mert minden közéleti vitában a személyes hősiesség „szent narratívája” ütközik a nihilizmus értelmetlen, kollektivista narratívájával, amit a „sátáni baloldal” képvisel. Ahelyett pedig, hogy a tünetekről beszélnénk, a lényegről kellene beszélnünk: hogy mindennek a mélyén a jó és a rossz közötti konfliktus áll.
A szerző végső mérlege szerint a baloldal támadásai ellenére az emberek továbbra is hisznek a vallásban, a családban, a szeretetben. Michael Walsh szerint „Gramsciék, Lukácsék alá akarták aknázni és fel akarták robbantani az európai és amerikai álmot. De nem szabad feladni, folytatni kell a harcot, felfedezni a saját belső hősünket, hogy akár a tömeggel szemben is a saját utunkat járjuk”.