„A NER ember- és társadalomképe egyértelmű: egy a magyar igazság, nem a XXI., hanem a XX. század első harmadában élünk, az osztályterem nem viták meg gondolatfutamok színhelye. »A gyermek nem magánügy, hanem a közjó egyik eszköze, a gyermekvállalás pedig nemzetstratégiai ügy« – adta meg az alaphangot Kövér László. A napi iskolaidő kiterjesztésével az állam lényegében egész napra lízingeli a gyerekünket, »felelősségvállalásnak« hazudva az eltulajdonlást. »Az új köznevelési rendszerben egyértelművé tettük, hogy a rendszer irányítása, kontrollja, tartalmi szabályozása az állam feladata« – hallhattuk nem egyszer Hoffmann Rózsától, akárcsak azt, hogy a közoktatás nemszolgáltatás, a szülő meg csak ne ugasson bele az iskola életébe.
Véletlenül se essék félreértés: ez a nő Orbán Viktor oktatásügyi magyar hangja, a terület a miniszterelnök egyik szívügye. Az oktatási centralizáció, a gyerekeink megkaparintása elleni tiltakozás ezért az egész NER elleni tiltakozás – kéne hogy legyen. Szép dolog, de nem elég bojkottálni az idióta portfólió-feltöltést; nem elég, ha a tanárok (mint teszik az egyik pedagógus FB-csoportban) csak a »végiggondolatlan« államosítás és a »pénzkivonás« ellen tiltakoznak: saját eddigi, a Fidesz-korszak előtti mentalitásukat is meg kell kérdőjelezniük, mert az sem volt éppen nagy segítség a gyerekek lealázása, a szervilizmus, a középszer, a fantáziátlanság és ostobaság elleni küzdelemben. Bűn volna visszatérni a 2010 előtti oktatási rendszer(ek)hez.