Ötvennégy éves korában jelent meg első kötete. Régóta érlelte magában Gordon Zsigmond történetét?
Elég régóta, bár az egész a halott lánnyal kezdődött a kapualjban. Legalább tíz éve jutott eszembe, amikor a Terézvárosba voltunk hivatalosak a feleségem barátaihoz, akiket nem nagyon kedveltem. Kellemetlen pár volt: a férfi szeretett inni, enni, mosakodni viszont nem annyira, a csapzott hajú felesége meg érthetetlen módon imádta őt. Szóval egy részeg dőlt be egy kapualjba, és úgy látszott, mintha meghalt volna. Amikor melléje értünk, a férfi morgott valamit nekünk, aztán horkolt tovább, én meg elkezdtem azon gondolkodni, hogy mi van, ha a részeg helyett egy halott lány feküdt volna ott. Ki ő? Miért került oda? Aztán pár nap múlva az új szemüvegemért mentem, és Seress Rezső egykori törzshelye, a Kispipa előtt találtam magam az Akácfa utcában. Végül az első ötlet és Gordon között talán öt, ha nem hat év telt el. Igen, érleltem magamban, ha ez rá a jó szó.
Voltak korábbi próbálkozásai?
Természetesen. Régóta írok és sokszor hagytam abba: hol egy évre, hol tízre. De szerencsére volt annyi eszem, hogy a korai írásaimat nem osztottam meg senkivel, mert nem voltak valami jók. Mindig valami döbbenetesen eredetit akartam írni, aztán ahogy egyre idősebb lettem, rájöttem, hogy az eredetiség jelentésének is vannak árnyalatai meg fokozatai.
Milyen forrásokból dolgozott? Hogyan készül egy-egy regényre?
Olvasok, újságokat, magazinokat, és persze újságírók tollából született könyveket. Tábori Kornél, Nádas Sándor, Sajó Aladár, Kálnoki Izidor, Tarján Vilmos és még sorolhatnám. A forrást szinte minden alkalommal a napilapok jelentik. Azokban van a legtöbb anyag, a legjobb anyag. Régi filmhíradókat nézek, korabeli filmeket, és rengeteget jelent a zene. A kuplék, az orfeumok dalai, a sanzonok – ezek azok, amik alapján el tudok képzelni egy kort. Mivel amúgy is megrögzött zenehallgató vagyok, könnyen tudok kapcsolódni egy szereplőhöz, ha az éppen egy adott dalt hallgat. Nem biztos, hogy ezt meg is írom, ám a kor zenéje, újságjai és újságírói beszámolói mindig olyan alapot adnak, aminek a vége rendszerint egy regény szokott lenni.