Hétfőn indul a nagy budapesti buszteszt

2010. május 17. 13:02

Hétfőtől kezdve két hétig teszteli a BKV a két új magyar alacsonypadlós autóbuszt, a Credo Citadell 19-et és az Ikarus V187-et. A két busz ugyanabban az időszakban, ugyanazon az útvonalon szállít utasokat, az utazás ingyenes lesz, mivel nem a BKV saját járművei.

2010. május 17. 13:02

A BKV járműveinek életkora 15-16 év, Kocsis István vezérigazgató szerint a vállalatnak jelenleg ezer új buszra van szüksége. A közlekedési cég bevásárlási terveinek azonban eddig nem adott zöld jelzést a fővárosi önkormányzat, de azt mindenki tudja, hogy a járműfiatalítást néhány éven belül meg kell ejteni, írja az Index. Éppen ezért a BKV egy ideje már tesztel pár buszt - eddig a két magyar gyártású jármű kapta a legnagyobb hírverést.

Május 17-én délután, 18-19 óra között a 239-es busz vonalán, május 20-21-én a 139-as vonalán, utána végig a 173-as buszjárat vonalán haladnak a tesztbuszok. Mivel nem többletként, hanem forgalmi kocsiként mennek, minden indulási időpont meg lesz hirdetve, így aki találkozni akar velük, nem kell találomra mennie és esetleg sokat várnia - tájékoztat a VEKE a Facebookon.

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Steppenwolf
2010. május 17. 16:38
Nem lenne valami bölcs dolog a BKV-tól nagy tételben nullszériás buszokat vásárolni, bár attól nem kell félnünk, hogy belátható időn belül buszbeszerzés lesz. Persze ettől még jó dolog ez a teszt. A Citadell néhány apróbb módosítással kezdene hasonlítani egy Nyugat-Európában is eladható buszra. Az ARC-Ikarus meg olyan, mint a többi 3-4 éves ARC. Sajnos az a helyzet, hogy ha a motor emissziós besorolását nem nézzük, mindkettőt lepipálja akár formában, akár igényességben, akár összeszerelésben, akár kihasználhatóságban bármelyik hasonló kategóriájú 10 évvel ezelőtt gyártott EAG Ikarus. Pl. ő: http://www.freeweb.hu/buszok/ik489.htm Miért felejtettük el ilyen rövid idő alatt, hogy kell autóbuszokat tervezni és építeni?
drienovác
2010. május 17. 13:18
asse lenne baj, ha a meglévő volvókban a futóművet kicsit feljavítanák, mondjuk rugó és lengéscsillapító cseréket kéne végrehajtani, mert teljesen fapadosak lettek persze, kellenek újak is a lyukas 30 éves ikarusok helyett, de a meglévőket se ártana karbantartani! mondjuk egy komunikációs megbízás árát erre fordíthatnák!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!