Főszereplőnk, Lydia Tár különös, hideg-meleg karakter. A Berlini Filharmonikusok vezetője, nemzetközi kiválóság, a kortárs élenjárók között is a legnagyobbak egyike, Karajan, Abbado pálcájának méltó örököse. Lezseren ugrál világnyelvek és kontinensek között, otthonos a világ összes prominens koncerttermében, a The Juilliard School auditóriumában, s a Deutsche Grammophon lemezborító-fotósa előtt zsigerből hozza a partitúrába révedő, elmélyült zsenit. Mondatait valósággal megszoborja, minden élethelyzetre van valamilyen nagyon szellemes kultúrutalása,
de hát az egész lénye utalás a régi értelemben vett, süllyedőben lévő „magas műveltségre”.
.Nagyon felette van a köznek, s a filmet nyitó pódiumbeszélgetés során kissé arrogáns benyomást kelt. Aztán látjuk, hogy mennyire ember ő. Van humora, az emelkedett-pátoszos művészdumát megnyerően vegyíti az önironikus megjegyzésekkel. Magával ragadó, szuggesztív egyéniség, és még csak zsarnoki allűrjei sincsenek; nem őrjöng, mégis kihozza zenészeiből a maximumot. Irigylik is a kollégák, pedig nincs nagy titka, csupán az, hogy posztmodern idézőjelek nélkül nagyon hisz a zenében.
Bár azonosul a liberális világértelmiség ügyeivel, nőként és homoszexuálisként pedig pláne oda van tolva a progresszió kirakatába, szelleme messze túllendíti a mai kocsmán.
Tanórája az affirmative action alapján összeválogatott egyetemistákkal vérfagyasztó. Hiába is próbálja elmagyarázni a fekete és őslakó felmenőkkel bíró, „pángender”, s ezért Bachot élből elutasító hallgatónak, hogy a művészi értéket nem lehet személyes és társadalmi tényezőkkel mérni.