Farkas Anita interjúja a Mandiner hetilapban
Járvány, energia-vészhelyzet, válság – hogyan tudták, tudják túlélni ezt a senki számára nem könnyű időszakot?
Úgy, hogy mindig előrenéztünk és -nézünk, és az aktuálisan megoldandó feladatokra koncentrálunk. Emlékszem, milyen lélekszorító pillanat volt, amikor a koronavírus-járvány miatt bezárt az ország, elhangzott az utolsó koncert, és tudtuk, hogy bizonytalan ideig nincs tovább, legalábbis a hagyományos formában. A Zeneakadémia munkatársai, a tanárok, a diákok hihetetlen erejét és kreativitását mutatja, hogy mindenki rögtön azon kezdett gondolkodni, hogyan lehet a rendelkezésünkre álló technikai eszközöket a megfelelő módon, oktatási és kulturális értelemben is a szolgálatunkba állítani. A zene ugyanis teljesen más, mint a verbális, pláne az írott műfajok, a lelkét a hangzásbeli minőség, mester és tanítvány, muzsikus és hallgatóság személyes, bensőséges kapcsolata, egymásra rezonálása adja. Nagy erőfeszítéseket tettünk azért, hogy mindez a virtuális térben is meg tudjon valósulni. Miközben igyekeztünk fenntartani a tanítványaink hitét, lelkesedését, óriási virtuális koncertteremmé alakultunk, a legtöbb produkciót a pandémia alatt a Zeneakadémia közvetítette. A kollégáim pedig arra is felhasználták ezeket a hónapokat, hogy új digitális tananyagokat fejlesszenek, így a Kodály Hub és a Megérint a zene mellett megjelent a Fülelő is. A cél közös: a kodályi elvek szerinti ének-zene, illetve a szolfézsoktatás modern pedagógiai eszközökkel való népszerűsítése itthon és a világban, határokon átívelő, azonos értékrendű közösségek építésével.