Ne tagadjuk, igazi rajongó nép vagyunk.
Ha hiszünk valamelyest a nemzetkarakterológiában, és bizony hiszünk, akkor el kell ismernünk, hogy lelkesedő, nekibuzduló nemzetbe születtünk, ám a lendület gyakran csak szavakban nyilvánul meg, és sűrűn követi kivárás vagy letargia. Klasszikus a Kossuth-nóta „Ha még egyszer azt üzeni” kitétele, és mint tudjuk, aztán nem üzente másodszor, mert akkor már Vidin felé járt. A lelkesedés okait ehhez képest banális ügyekben is nehéz felmérni. Rejtélyes például, hogy mitől lett annyira népszerű Bud Spencer és Terence Hill Magyarországon, hogy közel fél évszázad múltán is imádják őket az emberek. Betaláltak a néplélek közepébe, nyilván ez a kulcs. És amit nagyon szeretünk, azt állandóan akarjuk. Így volt és van ez a magyar rockoperák non plus ultrájával, az István, a királlyal is. Akadtak évek, amikor tényleg ez ömlött mindenhonnan: igencsak soknak tűnt, ilyen feldolgozás, olyan remake, mintha valami végtelenített produkció lenne, amelynek tényleg soha nem lesz vége, holott talán semmi nem olyan jó, hogy örökre hallgassuk.