Egyébként miért a basszusgitárt választotta?
Hetedikesek voltunk, amikor az egyik osztálytársam azzal hívott fel, hogy alapított egy rockzenekart, és ő lesz a gitáros. Ekkor tudtam meg, hogy apámnak van egy basszusgitárja a padláson otthon, a Vajdaságban. Hazamentünk, és tényleg ott volt egy csodálatos 75-ös Fender Jazz Bass álomhangszer. Így lettem basszusgitáros, körülbelül mint Paul McCartney. (Nevet)
Aztán gimnazistaként már egy elég ismert zenekarban játszott.
Tizenhat évesen jelentkeztem a Műszaki Hiba nevű zenekarba. Underground körökben közepesen ismert volt, de sok helyen játszottunk, például a Bikini, a Heaven Street Seven, a Hiperkarma előtt. Rengeteg színpadi tapasztalatot tudtam szerezni, nagyon jó volt, de zeneileg más dolgokat akartam csinálni.
Miket?
Tizennégy éves korom óta írok dalokat, és nagyon szeretem. Ha már Paul McCartney-t emlegettem, ő nyilatkozta egyszer, hogy „van, aki naplót ír, én dalokat”. Tényleg így van, a dalok remek időkapszulák, ha meghallgatsz egy számot, visszarepít abba az időszakba, amikor sokat hallgattad. Külön válfaj, amikor az ember saját magát hallgatja vissza, hogy újra átérezze, amit akkor érzett. Úgy gondoltam, fontos lenne, hogy eljussanak az emberekhez a dalaim, de a Műszaki Hiba csapatában fel se merült, hogy dalszerző lehetnék. Szóval a kérdésre visszatérve, dalokat szerettem volna szerezni.
Mikor kezdett énekelni?
Tamás Lászlóval kezdtünk el zenélni, nagyon hasonló volt a zenei világunk, mindketten nagy The Beatles-rajongók voltunk, meg is alakult a saját Lennon–McCartney párosunk. (Nevet) Megmutattuk egymásnak a dalainkat, igyekeztünk jobbá tenni egymás szerzeményeit. Ebből született egy együttes, az lett a neve, hogy Grand Hotel Budapest – még bőven Wes Anderson hasonló című filmje előtt. Kialakult egy kisebb rajongótábor, sokfelé hívtak minket. Aztán a zenekarunk kapott egy felkérést, hogy egy ismerős esküvőjén játsszunk, négyünkből azonban csak kettőnket érdekelt a lehetőség: rajtam kívül a billentyűst, Dobozy Ágostont – vele tizenöt éve zenélek együtt, fantasztikus zenész és ember. Úgy döntöttünk, álljunk össze erre az alkalomra, és hozzunk létre egy partizenekart. Emlékszem, egy velencei nyaralóban próbáltunk, és ahogy megszólalt az együttes, rögtön éreztük, hogy ez jó lesz, magától működik. Az énekesnő mellett én is énekeltem, ezzel elindult az énekesi pályafutásom.
A Lóci Játszik karrierjével együtt.
Nagyjából. Rengeteg helyre hívtak minket, betelt a naptárunk, és olyan helyzetekben találtuk magunkat, hogy például mehettünk volna a Volt fesztiválra játszani, de nem tudtunk, mert egy újabb esküvőre kellett mennünk. Rájöttünk, hogy ez a kettő már nem összeegyeztethető. Két tengely mentén gondolok mindig a zenei produkciókra: az egyik a szórakoztatás, hiszen nekem fontos, hogy azok az emberek, akik eljönnek egy koncertre, jól érezzék magukat, és van egy másik tengely, az pedig a művészi produktum átadása. És számomra ugyanolyan fontos az, hogy jól, szórakoztatóan adjuk elő a dalokat, mint az, hogy érvényes dalokat játsszunk, és az emberek művészi élményben többek legyenek, miután elmennek a koncertről. A szórakoztatás és a művészet keresztmetszetét kellett megtalálni – ebből született a Lóci Játszik.