A magyar gazdaságpolitika víziója, hogy 2030-ra azon öt uniós ország közé kerüljünk, ahol a legjobb élni, lakni és dolgozni. Ehhez a függő gazdaságnak nevezett modellt olyanra kell változtatni, amely a 2010 előttivel ellentétben nem adósságalapú, hanem patrióta, a Magyarországon magas hozzáadott értéket teremteni képes vállalkozókra és dolgozókra épít. Egy ilyen patrióta gazdaságpolitika szükségszerűen munka- és tudásalapú, vagyis innovációvezérelt. Akinek nincs ötlete vagy bátorsága, hogy saját maga valósítson meg valami újat, az más ötletét fogja megvalósítani. De más nemzetek szabadalmai és saját termékei – hiába vesznek részt magyarok is a létrehozásukban – más nemzeteket tesznek gazdaggá.
A függő gazdaságok nettó jövedelmi egyenlege a világgal szemben negatív, mert – hazai tulajdonú – gazdaságuk kevésbé versenyképes. Ekkor több tőkejövedelem, például profit hagyja el az országot, mint amennyire a gazdaság szert tesz külföldről. A hazai kis- és középvállalatok a függő gazdaságokban szorgalmas háttérmunkát végeznek, végül többnyire mégsem ők lépnek ki a színpadra, és a bevételből is csak a napi megélhetésre valót kapják meg, míg a világpiac színpadán lévő sztárok a mögöttük álló producerekkel akár egy-egy jó dal előadásáért is szinte mindent visznek.
A függő gazdaság mindennap szorgalmasan felépíti azokat az alapokat, amelyekre a külföldi előadónak már csak rá kell lépnie, hogy előadja megszokott produkcióját. A függő gazdaságnak nincs saját főcímdala és sztárja, vagyis márkája. Az sok esetben vagy az előadónál, vagy a producernél van. Míg mi, magyarok hangszerelünk, fel énekeljük a szólamokat, utómunkálatokat végzünk, a nyugati sztár elénekli vagy eltátogja, a producer pedig viszi a bevételt, mert ő kapcsolódik a piacokhoz, a televíziókhoz, a zeneszolgáltatókhoz – ő a piachoz való hozzáférésünk vámszedője. A profi szakmunkásokat, a művészet zseniális mérnökeit az üzleti élet zseniális mérnöke, a producer csak „kifizeti”, miután beírta a nevét az alkotás szerzői, tulajdonosai, „szabadalmaztatói” közé.
A patrióta gazdaságpolitika szükségszerűen munka- és tudásalapú, vagyis innovációvezérelt
A kilencvenes évek világhírű popzenekarainak tagjai megdöbbenéssel nyitották ki a borítékot első fizetésükkel, amely csupán négy számjegyű volt. Azután, hogy több millió lemezt adtak el, és világsztárokkal turnéztak, meghódítva a zenei toplistákat. Egy 2019-es dokumentumfilmben neves popsztárok mesélték könnybe lábadt szemmel, hogy későn jöttek rá, Lou Pearlman producer volt az, aki pozíciójából fakadóan megtartotta a különbözetet.