Látványos és érdemi árcsökkenést hozott a május 19-én életbe lépő újabb árréskorlátozás, ami a drogériákat érinti. A kormány harminc termékkategóriában mintegy ezer árucikk fogyasztói árát korlátozta: a mindennapokban használatos drogériai, háztartási és tisztálkodási termékekét. Idetartozik egyebek mellett a szappan, a tusfürdő, a dezodor, a mosogatószer, a borotva, a tampon, a pelenka, a vécépapír és még sok más olyan termék, amely tetemes kiadást jelent a családi bevásárláskor.
A rendelet kimondja, hogy a felsorolt termékekre augusztus utolsó napjáig nem alkalmazható 15 százaléknál nagyobb árrés, vagyis a beszerzési és az eladási ár közötti különbség legfeljebb ekkora lehet. Noha az adatok üzleti titoknak minősülnek, több szakértő is kiszámolta a nyilvánosan elérhető beszámolók alapján, hogy
a kormányrendeletben szereplő árrésmaximum életbelépése előtt az érintett termékeket 25–35 százalékos haszonnal értékesítették a drogériák.
A szabályozás amellett, hogy érdemben csökkenti a családok kiadásait, élénkíti a piaci versenyt is. Az új árrésstop ugyanis a törvény szerint csak a drogériákra vonatkozik, az élelmiszert is árusító üzletláncokra nem. Annak érdekében, hogy ne essenek el bevételtől, az áruházláncok kénytelenek a drogériákéhoz hasonló szintre csökkenteni az érintett ezer termék árát. Több diszkont- és bolthálózat már az intézkedés bevezetése előtt bejelentette, hogy mérsékli az árakat.
A drogériai és háztartási cikkek a fogyasztói kosár kevesebb mint 3 százalékát teszik ki, de a termékek a kormány várakozásai szerint átlagosan akár 20-30 százalékkal is olcsóbbak most, mint az árréskorlátozás bevezetése előtt. Ez pedig 0,5-1 százalékkal is csökkentheti az inflációt, ám hatása a Központi Statisztikai Hivatal adatfelvételének módszertana miatt leghamarabb júniusban lesz látható.