Jobbra fordulnak az európai fiatalok
Új korszakot nyithatnak a Z-generációsok.
Elképesztő hatással van a karrierválasztásra a közösségi média. A Z-generáció továbbra is a kreatív iparágakra esküszik.
Készült egy felmérés az Instagram közösségi oldalon, amelyben a Z-generáció körében érdeklődtek a fiataloktól, milyen állásokat, illetve foglalkozásokat tartanak ideálisnak a saját maguk számára. A válaszok sokakat talán meglepnek, de azokat semmiképp, akik ismerik a munkaerőpiacra most kilépő korosztályt – írja a Newsweek.
A Z-generációba alapvetően a 16 és 30 év közötti fiatalokat sorolják a kutatók, azt a korosztályt, amely kellően magabiztos és öntudatos az életben, így a munka világában is. Erre erősítenek rá az adatok, amelyek egyértelművé teszik, a hagyományos foglalkozások labdába sem rúgnak korunk vadonatúj „hivatásai” mellett.
A Class Central online kurzuskereső által végzett tanulmány szerint a Z-generáció legkeresettebb foglalkozása a modell, a rangsorban a második az előadóművész, míg a harmadik a fotós. Ezt követi a listán a sminkes, blogger, marketinges, énekes és személyi edző.
Ezt a listát a karrierrel kapcsolatos hashtagek Instagramon való használatának elemzésével állították össze. A #modell és a kapcsolódó kifejezések, mint a #modellife és a #modelagency 380 millió Instagram-bejegyzésben szerepelt! A személyi edző után a 20 legkeresettebb „állás” a következő sorrendet követi: színész, influenszer, stílusblogger, táncos, szakács, író, YouTube-er, divattervező, tartalomkészítő, sportoló, fodrász és műkörmös.
Érdekes módon a hagyományosabb hivatások, mint például az orvos 18,3 millió hashtaggel a 24. helyen, a mérnök 7,6 millió hashtaggel a 30. helyen, az ügyvéd 6,5 millió hashtaggel a 32. helyen, míg az űrhajós 2 500 hashtaggel a 47. helyen végzett.
Ez a tanulmány azt mutatja, hogy a Z-generációt a kreatívabb iparágak vonzzák, különösen azok, amelyek erősen összefonódnak a közösségi médiával, mint például a blogírás és a divat”
– fogalmazott Dhawal Shah, a Class Central vezérigazgatója.
A 10 ideális foglalkozás a Z-generáció számára – a felmérés alapján:
A korábbi adatok azt mutatták, hogy a Z-generáció körében szinte kizárólag influenszerek és YouTube-erek akarnak lenni a fiatalok, ez a tanulmány már némileg árnyalja a képet, azt mutatja, hogy a munkaerőpiac legújabb szereplőit továbbra is vonzzák az olyan munkák, amelyek igényelnek gyakorlati készségeket. Például a streamer és a futballista karrierlehetőség mellett megjelenik az építész és a szakács is.
A tanulmány egyszerűen rangsorolta, hogy mely munkával kapcsolatos hashtagek használatosak az Instagramon, hozzá kell azonban tenni, hogy az egyes megjelölések nem feltétlenül kapcsolódnak ahhoz, hogy a felhasználók el is szeretnének helyezkedni az adott területen.
Ezt is ajánljuk a témában
Új korszakot nyithatnak a Z-generációsok.
A BBC Bitesize Careers által tavaly év végén végzett, körülbelül 4 ezer 13–16 éves brit körében végzett felmérés szerint az orvos volt a legnépszerűbb hivatás, a tinédzserek közül minden tizedik ezt választotta kedvencének. A mérnök lett a második, a tanár a harmadik, az ügyvéd a negyedik, az ápoló az ötödik, az állatorvos a hatodik, a labdarúgó a hetedik, a művész a nyolcadik, a rendőr a kilencedik és az építőipari dolgozó a 10. helyezett.
Ezt is ajánljuk a témában
Egy közelmúltbeli jelentés szerint a vállalatok elégedetlenek a Z generációs alkalmazottakkal, és a jövőben elkerülik a friss diplomások felvételét.
Ezen felmérés alapján már optimistábbak lehetünk, azt mutatja, hogy függetlenül a közösségi médiában való hashtagektől, a fiatalokat továbbra is érdeklik a hagyományos munkák. Bár sok kritika éri a munkamoráljukat, a kitartásukat és az elkötelezettségüket, nem beszélve a lojalitásukat, de a klasszikus hivatások csak nem vesznek ki a divatból.
„Az általános elképzelésektől függetlenül ez a tanulmány azt mutatja, hogy a legújabb generáció továbbra is vonzódik a hagyományosabb munkakörök felé, az orvos, az ápoló, a tanár és a fogorvos mind szerepel a legjobb 25 rangsorában. Lenyűgöző látni, hogy a közösségi média milyen hatással volt a fiatalabb generációk karrierválasztására, de az is szembetűnő, hogy a hagyományosabbnak tartott munkakörök sem tűnnek el a népszerűségi listákról” – jelentette ki Dhawal Shah.
Ezt is ajánljuk a témában
Bár cringe, ahogy mindketten leoffolnak bárkit, shipelnek.
Fotó: Pixabay