Az F-16-osról érdemes tudni, hogy a hetvenes években tervezték, vagyis egy ötvenéves konstrukcióról van szó, ami ugyanakkor önmagában nem sokat jelent, hiszen az aerodinamika alapelvei azóta sem sokat változtak, az alapgépet magát pedig azóta folyamatosan modernizálják – vázolja fel a szakértő. Vagyis a legújabb változatai, az F-16 B és az F-21 joggal tekinthetőek négy plusz generációs vadászgépnek.
Legközelebbi vetélytársa orosz oldalon pedig nem más, mint a jól ismert MiG-29-es. „Az F16-os alapváltozatok nem tudják azt, amit a MiG, vagy amit eleve a négy plusz generációhoz szoktak sorolni: a láthatáron túli légi harcot, a fázisvezérelt antennát, a modern változatok azonban teljesen modern harci repülőnek számítanak”.
Szakportálok egyik kedvenc „versenyeztetett” párosa egyébként a MiG-29 és az F16.
Ahogy azt az armedforces.eu összehasonlító oldala is kihozta, az F16-osok gyártási költsége alig kétharmada a tíz évvel későbbi fejlesztésű MiG-29-eseknek, s bár viszonylag alacsonyabb sebességet, de jóval nagyobb hatótávot képesek berepülni, mint orosz ellenlábasaik. A flyfighterjet.com bővebb leírása szerint a MiG-ek erősebb hajtóművel rendelkeznek, nagy maximális repülési magasságra és gyors emelkedésre képesek, ezzel szemben az F-16 a pilóták hatékonyságára is gondot fordított, az egykorú fejlesztésű daraboknak jobbak a radarjai is.
Összességében a kill/loss, vagyis a győzelem és a lelőtt ellenséges gépek aránya az F16-ost hozza ki győztesnek, ahol 92 lelőtt ellenséges gépre 13 elvesztett saját repülő jut, a MiG-eknél ez az arány sokkal rosszabb, 16 lelőtt jut 28 saját veszteségre. Ez persze önmagában nem perdöntő, azt is jelezheti, amit Somkuti is többször már elmondott, hogy a nyugatiak integrált rendszerben gondolkodnak légvédelem és elfogó vadászgépek tekintetében.