Természetesen azt már régebben kifejtettük a Makronómon, hogy a kertészkedés összeköt a természettel, felér egy testmozgással, torna az agynak, stresszcsökkentő hatású, emellett a termést is el kell fogyasztani. Így a fordulatot se csak a Covidhoz kössük, inkább a fogyasztói magatartás változásához. Illetve sokan rádöbbentek, hogy van értelme valamiképp visszatérni a természethez. Már a járvány előtt megfigyelhettük a helyi piacok, a helyi termelési kultúrák újraéledését, reneszánszát. Újra népszerűbbek lettek a gyümölcsfák, amelyek a díszkerti tujákkal ellentétben sok esetben még pálinkát is teremtek; és erre még ráerősített a magyar őshonos gyümölcsfákat népszerűsítő Tündérkert mozgalom. Tíz-húsz évvel ezelőtt a bodzát, az áfonyát, a somot termő cserjéket csak nagyon kevés embernek lehetett eladni. Nagy igazság, hogy egy paprika vagy egy paradicsom is díszeleghet hasonlóan, mint a virág, sőt, az erkélyen felfuttatott bab akár még árnyékolóként is szolgálhat. A lakótelepeken pedig megjelentek a házak előtti közös, illetve modern szóval: közösségi kertek.
A gazdaságosságról már kevésbé szólnak a hírek, de egy vérbeli háztáji kertész azt nem is vizsgálja.
Esetleg összeszámolja az egyes kiadásait, ám például a saját munkáját már nem igazán számolja bele. Minek is számolná, hiszen az számára szórakozás, aminek eredményeképpen a sajátját fogyaszthatja, és elbüszkélkedhet vele az ismerősök előtt.
De talán fontosabb, hogy a kormányzat számtalan szociális programjának a java része is kötődik a háztáji termeléshez. Az értelmes tevékenység márpedig példát mutat, visszaszoktat a munkára. Nemcsak a több éve munkanélkülinek ad tartást, de a helyi önkormányzatok is profitálnak belőlük.
A háztáji felértékelődése a világban