A Mattel ügyvezető alelnöke, Lisa McKnight a játék piacravezetése előtt úgy nyilatkozott, „Nem is lehetnénk izgatottabbak, hogy egy babával ünnepeljük a díjnyertes színésznőt, producert, írót és az LMBTQ+-jogok úttörőjét. Büszkék vagyunk arra, hogy hangsúlyt fektetünk a befogadás és az elfogadás fontosságára minden korosztály számára, és elismerjük Laverne jelentős kulturális hatását egy Barbie-kollekcióval.”
A fent is megidézett Laverne Cox egyébként a beszámolók szerint már tizenegy éves korában testképzavarral küzdött, ami egyébként közel sem ritka a tizenéves fiatalok körében, gyakrolatilag a fejlődés természetes velejárója. Az amerikai liberális közvélemény azonban mára megoldási javaslatként ilyen esetekben a hormonkezelés megkezdését, majd „nemváltó” műtét elvégzését javasolja a fiataloknak. (Arról, hogy ez milyen méreteket ölt és milyen drámai hatásokkal jár, többek között itt írtunk korábban.)
Az amerikai National Catholic Register cikkében azt írja, a vállalat egy kutatásra hivatkozik, melynek készítői eredményeiket összegezve úgy érveltek, megállapításuk szerint „a gyerekek nem akarják, hogy játékaikat a nemi normák diktálják”. Hogy ilyen mondatokat hány éves gyerekek fogalmaznak meg vajon, nem pontosan lehet tudni, az azonban a katolikus lap tudósításából is kiderül, a báli ruhába öltöztetett, műbőr felsőt és tüllszoknyát, alatta csillogó ezüst bodyt viselő Cox-babát az interneten először május 25-én értékesítették és jelenleg 40 dollárért (körülbelül 15 000 forintért) adják.