„Egyetlen családnak sem szabadna ezzel a rémálommal szembesülnie. Azonban minden családnak tudnia kell, hogy nincs egyedül.”
Pontról-pontra levezeti és bemutatja a transzmozgalom és az egyéb extremista szekták közötti megdöbbentő párhuzamot, amellett érvelve, hogy e mozgalom korunk új és veszélyes szektája.
Rámutat; „a genderipar az embereket aljas módon a személyiség magjánál, az identitásnál veszi célkeresztbe”, ami pedig a legaljasabb, hogy „a genderideológia kultusza kifejezetten a gyermekeket, mégpedig különösen az identitásuk kialakulása körüli életszakaszban levő gyermekeket célozza meg. Úgy tűnik, az eleve gondokkal küzdő gyermekek a legérzékenyebbek a szektás manipulációra”.
A szakmailag jól felépített könyvben számos olyan kifejezéssel is találkozunk, amelyek a magyar olvasó számára még meglehetősen ismeretlenek (ezekre a könyvekre éppen azért van szükség, hogy ne is váljanak életünk részeivé). Ilyen például a holtnév („deadname”) kifejezés, amely „arra a névre utal, amelyet a szülők adtak valakinek születésekor, és amelyet a transzneműként azonosított személy később elutasít”. Ez a fogalom önmagában is tökéletesen összefoglalja a transznemű szekta céljának baljós szellemiségét. Rajta keresztül rádöbbenhetünk, hogy „a genderipar ki akarja irtani az újonc személyes énjét, amely az oltalmazó, biológiai (vagy örökbefogadó) családban alakult ki, és olyan identitással akarja újjáteremteni az újoncot, amely nemcsak beleegyezik a több tíz- vagy százezer dollár értékű gyógyszeres és műtéti beavatkozásba, hanem lelkesen végig is viszi azt.”
Keffler arra is rámutat, hogy mára az amerikai társadalom szinte minden szegletét áthatotta a genderkultusz és a jelek szerint önámítás abban bíznunk, hogy ha nem veszünk tudomást a problémáról, a mi hazánkat majd elkerüli. Már csak azért sem, mert a globális hálózatok működési logikája is ezt diktálja. Mint írja,