Érdemes felidézni: 2021. augusztusában hosszú vajúdás után a BKV és a metróalagút rekonstrukcióját végző Swietelsky Vasúttechnika Kft. megállapodtak a vonatkozó szerződés módosításáról, amelynek eredményeként közel 6,5 milliárddal drágult az eredetileg 47,8 milliárd értékű megbízása, ám akkor a BKV „talált” 9,5 milliárdot a metróprojekt 217,4 milliárdos támogatási szerződésének keretein belül, igaz, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) ennek csupán kétharmadát találta megalapozottan a szerződésmódosításra fordíthatónak.
Főváros: Van is meg nincs is forrás az akadálymentesítésre
Tüttő Kata szocialista főpolgármester-helyettes által jegyzett, a szerdai Fővárosi Közgyűlésen megvitatandó, tizenhetes számú előterjesztés szerint a „rendkívül szűkös pénzügyi lehetőségek ellenére”, saját költségvetési forrásból majd 3 milliárdot csoportosítana át a Határ úti gyalogos aluljáró felújítására, miközben 2021. augusztusa óta látható, hogy az alagúti szerződés módosításának tényleges 6,5 milliárdos költsége és az erre a célra elkülönített 9,5 milliárdos keret közötti különbözet, azaz éppen 3 milliárd – ráadásul részben eredetileg is akadálymentesítésre előirányzott összeg – továbbra is rendelkezésre áll.
5,5 milliárdot viszont a kormánytól várna el a Göncz Árpád Városközpont metrómegálló gyalogos aluljárójának akadálymentesítéséhez.
Ahhoz ugyanis „a Fővárosi Önkormányzat 2022. évi költségvetésében nem található forrás”. Ehhez kérik a főpolgármester és a Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely közbenjárását.