a BKK az akadálymentesített CAF-villamosok üzembe helyezését az 50-es, illetve az 56/56A-61-es vonalakon is idén őszre ígérte
egy tavaly novemberi, javában a pandémia idején született, szintén a közösségi oldalon megjelent közleményében.
Annyi bizonyos, régóta esedékes a pálya, az áramellátás, illetve a peronok felújítása, melyhez az akadálymentesítés is feladatként járul, miután az akadálymentes villamosok beszerzésének uniós támogatási szerződése előírja, hogy a szóban forgó, alacsonypadlós kivitelű CAF villamosok egy kontingense a Szilágyi Erzsébet fasoron közlekedjen.
De térjünk vissza a két budai megálló elvételéhez! A Fővárosi Önkormányzat és a BKK Zrt. tehát úgy akarja ezt megtenni, hogy az 56-os villamos vonalának felújításából egyszerűen kihagyja őket. A hivatalos indok nem a rosszul hangzó spórolási szándék, hanem hogy a villamosok így nagyobb sebességgel haladhatnak majd. Igaz, állításuk szerint mindössze két-három percről van szó az egész menetidőt tekintve. Arra is hivatkoznak, hogy a Nyúl utcai, illetve Nagyajtai utcai megállók minimális forgalommal rendelkeznek csak, és alternatívaként állítólagosan kellő számú párhuzamos buszjárat is elérhető a környéken – amit egyébként a villamost rendszeresen igénybe vevő utasok cáfolnak.
Ha bevonták volna a helyi közösségeket a tervezett lépések eldöntésébe, az érintett tömegközlekedők nekik is elmondták volna, ilyen áron semmi szükség gyorsítani, a felújítás nyomán úgyis száguldhat a villamos újra, mint régen, hiszen