Mindez megkérdőjelezi, amit Európa alapján gondolnánk a terroristákhoz való csatlakozásról. Ezek az emberek nem kitaszítottak voltak, hiszen a karibi szigetország toleráns a muszlimokkal szemben. A tendenciák tehát eltérők. A kör olyan értelemben összeér, hogy a 2015-ben muszlimokat mobilizáló egyik imám részt is vett az 1990-es puccskísérletben. A kormány nem figyelte meg a volt puccsistákat, kicsit talán tartottak is tőlük, inkább hagyták, hogy csináljanak, amit akarnak.
Nicholson szerint a fenti példa felülírja, amit a radikalizációról gondolunk. Az iszlám nagyon megosztó témakör, nagyon sokféle vélemény hangzik el. A jobboldalon gyakran beleolvasnak dolgokat a dzsihadizmusba, míg a baloldal semmit nem olvas bele semmibe, illetve utóbbi a gazdasági marginalizációhoz köti a radikalizálódást. Hol találkozhat a két nézőpont? Cottee szerint a radikalizáció eleve olyan embereket vonz, akiket vonz az erőszak. Az ilyen emberek ki vannak téve erősítő és visszafogó tényezőknek.
De az elgondolás, hogy az elnyomás rendszere löki az embereket a szélsőséges csoportokhoz, nem bizonyítható Trinidad esetében.
Ezek az emberek szabadok voltak, a munkahelyükön is hordhatták a fejkendőt, volt állásuk, nem létezett iszlamofóbia. Mégis ellenérzésük volt az országgal szemben, legalábbis azon, fejlett részekkel szemben, ahol éltek. A karibi ország nyílt társadalom, és sokan úgy érezték, hogy korrupt, romlott, bűnös a rendszer. Inkább ez volt az erősítő tényező, és nem a gazdasági elnyomottság, amivel nem szembesültek.
Úgy érezték, hogy nem tudnak valódi muszlimok lenni Trinidadban, és ezért meg akartak tisztulni egy új muszlim társadalomban. Tehát amiről nyugaton hallunk, hogy rosszul bántak a bevándorlókkal, hogy gettókban tartják őket, ezek itt nem segítették a radikalizálódást. Ők inkább úgy gondolták, hogy a vallásuk hívja őket.