Megkönnyeztem a filmet – csak éppen annyira, amennyire egy férfinak méltósággal még lehet. Nézzék meg az Elk*rtukat. Tíz évtől felfelé mindenki. Nincs most senki két óra hét percének sehol jobb helye.
Itt van a játékfilm 2006-ról, és természetesen meg is kapta a napokban az obligát riefenstahlozást egy olyan álszakértőtől, aki a náci propagandafilm-rendező nevét még elhibázni is csak a világ legostobább akcentusával tudja. Miközben a valóságban az Elk*rtuk minden, csak nem propagandafilm – ha az lenne, talán bizony találtatnék benne pár kedves szó a Fideszre, és elhallgattatnék az, hogy Gyurcsány Ferenc úgy csinált az MSZP-ből a kétezres évek derekán fővárosi életmódpártot, hogy közben az összes kommunista zombit a pártban tartotta. Az összeset.
Akkor a hős minimum egy tüntető lenne, de legalábbis fideszes, nem egy feltörekvő szocialista értelmiségi,
aki minden sarkon a Gyurcsány-rendszernek ad egy új esélyt. Nem, kérem, nincs itt semmi Riefenstahl. Aki ezt a filmet ésszel nézi, nem jobboldali lesz tőle, orbánista vagy keresztény-konzervatív. Csak helyére kerülnek az érzelmei 2006 ősze kapcsán, és impulzust kap élete hátralévő szavazásaira vonatkozólag: hogy márpedig csak oda tesz ikszet, ahol Gyurcsányék nincsenek.
Kálomistáék befogadhatóvá tették a Gyurcsány-kormány 2006 őszi nemzetárulását. Igen, kiszínezte, igen, romanticizálta, igen, átszőtte szálakkal, amelyek nem úgy és nem ott lehettek – de végeredményben 2006 ősze és ez a film is több száz békés, hazaszerető, ártatlan magyar tragédiájáról, súlyos sérüléseiről, testi-lelki traumájáról szól. Vitatkozni csak azon lehet, hogy Dobrev Klára szerint a kilövetett szem valóban járulékos veszteség-e. Ezt el lehet sikálni,