Ha már járványhelyzet: a fiatal generációk munkavégzését, tanulmányait is átformálták a kényszerintézkedések, általánossá vált az online tanulás. Mik a kormányzati tapasztalatok, és milyen segítséget kapnak a fiatalok?
Hadd éljek személyes példával: amióta az egyetemi óráink is online zajlanak, nekünk, egyetemistáknak is teljesen átalakult a napi rutinunk átformálta megszokott életvitelünket a kényszerhelyzet. Míg az idősek esetében az egészségügyi kockázatok jelentősek, a mentális egészség tekintetében mellettük a fiatalok is kifejezetten nehéz helyzetbe kerültek. A bezártság épp ebben az életszakaszban különösen nehéz, ugyanis
a szociális kapcsolatokat igénylő nemzedék a négy fal közé, illetve az online térbe szorult.
A felmérések szerint drasztikusan megnövekedett a képernyő előtt eltöltött idő, és ezzel párhuzamosan a tartalomfogyasztási és tartalomgyártási kedv is megugrott: egyre több saját blog, YouTube-csatorna és podcast indult. A vírushelyzet kezdete óta 25%-kal megnőtt a digitális eszközök vásárlása is, ezzel együtt az adatvédelmi kockázatok és kiberbántalmazás veszélyei is megsokszorozódtak. E veszélyekre is reflektál a Digitális Jólét Program egyik fő eleme, a Digitális Gyermekvédelmi Stratégia, amely oktatási segédanyagokkal, webináriumokkal és tájékoztató kiadványokkal kívánja segíteni a diákok, szülők és pedagógusok életét.
Az utóbbi időben a Bonis Bona díj ügyét is képviseled, mit kell erről az elismerésről tudni?