A helyzet tehát összefoglalva a következő: a Tarlós-adminisztráció letárgyalta és előkészítette az M3-as metróvonal aluljáróinak felújítását, összhangban az amúgy is elkezdett vonalrekonstrukcióval, Karácsony ennek megvalósítására több mint egy éve ígéretet tett, majd most két állomás tekintetében végre döntés születhet a közbeszerzési eljárásról, úgy, hogy a szükséges pénzt a kormánytól várja a főváros.
Muszáj rámutatni arra is, hogy továbbra is csupán két aluljáró felújításáról van szó, noha azt az előterjesztés is elismeri, valamennyi objektum katasztrofális állapotban van, évtizedekkel ezelőtti átadásuk óta legfeljebb részleges karbantartási munkákat végeztek rajtuk a 3-es vonalon. Kissé komikus egyébként, hogy a Miniszterelnökséggel való tárgyalásokra
a főpolgármestert végeredményben a főpolgármester által hozott határozat fogja „felkérni”.
Fontos kitérni arra is, hogy egyébként időközben a teljes akadálymentesítés a drasztikus csúszástól függetlenül is veszélybe került. Az amúgy száz százalékban uniós és állami forrásból megvalósuló, mintegy 220 milliárdos alagútfelújítás tavalyi, 9,5 milliárdos drágulását ugyanis a Világgazdaság információi szerint a BKV Zrt. belső átcsoportosítással próbálja kigazdálkodni. Úgy, hogy öt aluljáró akadálymentesítésére elkülönített költségsort egymilliárddal csökkentené.