Véget vetnének a „kamu” villanyautók állami támogatásának

2020. november 25. 8:36
Ezek a járművek ugyanis sokkal környezetszennyezőbbek, mint ahogy hirdetik magukat, írja a Portfolio.

A plug-in hibrid modellek sokkal több szén-dioxidot bocsátanak ki működésük során, mint ahogyan azt az autógyártók hirdetik a prospektusaikban – írja a Portfolio a Transport and Environmentre (T&E) hivatkozva. A környezetvédelmi szervezet éppen ezért arra kéri az országok kormányait, hogy fejezzék be ezeknek a „kamu villanyautóknak” a támogatását: ne nyújtsanak a megvásárlásukhoz pénzügyi segítséget és adókedvezményeket a jövőben. Ez rossz hír azoknak az autógyártóknak, amelyek az egyre szigorodó előírásoknak elsősorban pont a plug-in hibridek nagyobb arányú értékesítésével akarnak megfelelni a következő években.

A Transport and Environment október elején már hallatta a hangját, amikor saját tanulmányukban arra hívták fel a világ figyelmét, hogy az Európai Bizottság és Tanács által támasztott kihíváshoz, a szigorodó károsanyag-kibocsátási követelményekhez, jól alkalmazkodott az autóipar. Hangsúlyozták, az autógyártók képesek lesznek teljesíteni az előírásokat feltéve, hogy azok a szereplők, amelyek nagyobb lemaradásban vannak, növelni tudják a részben, vagy teljesen elektromos autóik értékesítését flottaszinten.

Ugyanakkor arra is felhívták a figyelmet, hogy fennáll annak veszélye, hogy a lendület 2021 után elfogy az EU hosszabb távú, egyelőre megengedőbb szabályozása miatt. Az autógyártók ugyanis a plug-in hibrid modellek nagyobb arányú értékesítésével is képesek lehetnek teljesíteni a kitűzött flottaszintű károsanyag-kibocsátási célokat, így viszont nincsenek rákényszerítve arra, hogy érdemben növeljék a tisztán elektromos modellek eladásait. Ez pedig veszélybe sodorhatja az elektromobilitás további terjedését Európában.

(Portfolio)

(Fotó: Az új Volvo V60 Diesel Plug In Hybrid a 83. Genfi Nemzetközi Autószalon első sajtónapján, 2013. március 5-én. MTI/EPA/Sandro Campardo)

Összesen 67 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A gépkocsik által kibocsátott szálló por 90%-a a gumikból, fékbetétekből jön. Ez pedig az elektromos autók esetében ugyanúgy jelen van, sőt, a plusz fél tonna mozgatása, lassítása miatt még jelentősebb lesz.
Ez a hibrid dolog meg tényleg hülyeségnek tűnik. Fél tonnával nehezebb autókat kezdünk gyártani, hogy rá leshessen tölteni, ráadásul a kettős hajtás miatt a karbantartási költségek, a meghibásodás esélye is nő.
A tiszta elektromos meg jelen tudásunk szerint zsákutca: nincs annyi lítium a földön, ráadásul nincs olyan elektromos hálózat, ami kibírná, ha a mostani 2% helyett akár csak 15-20%-ra nőne arányuk.
De olyan emberek szavazgatnak az Európa Parlamentben, akik számára a megkérdőjelezhetetlen szakértelmet az a Down-szindrómás svéd lány jelenti.

Az ostoba tudomány szerint?
Légy szíves, akkor vésd ide fel gyorsan a termodinamika második főtételének cáfolatát, mert még a jelen kor vezető elméleti fizikusai is ennek csapdájában vergődnek.
Sokat lendítenél gravitáció kvantumelméletének megalkotásában is, mert az exponenciálisan növekvő számú húrelmélet már egyre nehezebben kezelhető.

Ezek a gyárak próbálják kielégíteni nyugati tinédzser lányok elképzeléseit a környezetről, olyanékét akikre egy rántotta elkészítését se bíznál.

Szóval, ha valaki elolvas egy könyvet, hirtelen okosabb lesz pl. Hawkingnál. Szerintem tegyük kötelező olvasmánnyá már a 2. osztályban.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés