Hogyan is értette Ferenc pápa, amit mondott?

2020. október 24. 14:29
Az elmúlt napokban tele volt a világsajtó Ferenc pápa állításaival, mely szerint a homoszexuálisoknak is joguk van a családhoz – de hogyan is értette ezt a pápa?

Az elmúlt napokban a világsajtó első oldalaira került Ferenc pápa a Francesco c., a pápa életéről és hétköznapjairól szóló dokumentumfilmben elhangzott mondataiért, melyben a pápa arról beszélt, hogy a homoszexuálisoknak is joguk van a családhoz. Egyes aktivisták és a média is kikelt az egyházfő ellen, aki ezen kijelentésével akár meg is változtathatta a katolikus tanítást. Sok katolikusban és egyéb, a világ híreivel, politikával foglalkozó, ez iránt érdeklődő embernek megfordulhatott a fejében, hogy pontosan hogyan és miért állította ezt a pápa, vagy miképp is nézett ki ez pontosan? A Catholic News Agency ezért a mélyére ásott a dolognak – számol be a Magyar Kurír.

A Francesco c. film során a pápa összefoglalja a homoszexuális katolikusokkal kapcsolatos gondolatait is. Ekkor Ferenc pápa két világos kijelentést tett. Az elsőben azt mondta: „A homoszexuálisoknak joguk van arra, hogy egy családhoz tartozzanak, annak részei legyenek. Isten gyermekei, és joguk van egy családhoz. Senkit nem szabad kivetni vagy nyomorulttá tenni emiatt.”

A pápa saját bevallása szerint azért volt szükség kijelentésére, hogy a szülők és rokonok abbahagyják gyermekeik és családtagjaik kitagadását, amennyiben homoszexuálisnak, vagy bármelyik szexuális kisebbséghez vonzódónak vallják magukat. Egyesek szerint amikor a pápa kijelentette ezeket a mondatokat, azzal hallgatólagosan beleegyezett az azonos nemű párok gyerekvállalásába, ugyanakkor a pápa most is és korábban is kifejtette, hogy egyértelműen nem támogatja az ilyen típusú örökbefogadásokat. Ferenc pápa szerint ez a gyermekeket „megfosztják az édesapa és édesanya által adott és Isten által kívánt emberi fejlődésüktől”, valamint kijelentette, hogy „minden személynek szüksége van egy férfi (hímnemű) édesapára és egy női (nőnemű) édesanyára, ami saját identitásának kialakításában segíthet.”

Tény ugyanakkor, hogy a pápa kiállt a homoszexuális emberek együttélését biztosító jogi szabályozások mellett. A polgári együttéléssel kapcsolatban a pápa úgy fogalmazott: „meg kell alkotnunk, az a polgári együttélésről szóló törvény. Ily módon jogilag rendeződik a kérdésük.” Egyesek szerint a kérdés jogi rendezése azért prioritása Vatikánnak, mert így nem kell teológiai szempontból állást foglalniuk.

Fotó: MTI/ EPA-ANSA/ Angelo Carconi

Összesen 132 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Hát úgy, ahogy az idősebb testvér értette:
Moshe Maya rabbi az izraeli parlamentben leszögezte: a Halakha törvénye szerint a homoszexualitás büntetése: halál.
Forrás: Ze'ev Chafets: Real Torah Judaism, The Jerusalem Report, 1996. január 25, 18.old.

"A Halakha (a zsidó törvény) megszabja, hogy a leszbikust nem kell halállal büntetni, mint a férfi homoszexuálist, sőt még pappal is köthet házasságot. Viszont tettéért fegyelmi büntetés jár: megkorbácsolás."
Forrás: Maurice Lamm: The Jewish Way of Love and Marriage (A szerelem és a házasság zsidó módja), Harper, 1980, 67.old.

A cenzor bárhol megtalálható, amióta Lendvai Ildikó nem lett felkötve.

Teljesen mindegy, hogy ő hogyan értette. Az a nem mindegy, hogy
milyen hatást váltott ki az emberekből. Ha egy - úgymond - pápának
nem magyaráznia, hanem magyarázkodnia kell, akkor nincs több
kérdés, vége a dalnak.

Nem, azért kell jogilag rendezni a dolgot - ahol még nem rendezték -, mert a katolikus teológiai álláspont változatlan, egyértelmű, s nem is változtatható, mert az Isten rendelkezése. Sok országban jogilag "házasságnak" titulálják azt az akármit, amit a homoszexuálisok kapcsolata produkál, s ebből a szempontból, Ferenc pápa teológiailag kifejezetten kritikus ezzel a homo-"házassági" jogi formulával szemben, amikor bejegyezett élettársi kapcsolatról beszél.

Korrekt. Még azt tenném hozzá, hogy a kutya nem nézne meg egy újabb dokufilmet a pápáról, ha nem promóznák ilyen félmondatok kiemelésével. Szóval azért itt dollármilliókról is szó van.

Korrekt. Még azt tenném hozzá, hogy a kutya nem nézne meg egy újabb dokufilmet a pápáról, ha nem promóznák ilyen félmondatok kiemelésével. Szóval azért itt dollármilliókról is szó van.

Korrekt. Még azt tenném hozzá, hogy a kutya nem nézne meg egy újabb dokufilmet a pápáról, ha nem promóznák ilyen félmondatok kiemelésével. Szóval azért itt dollármilliókról is szó van.

Igazad van, de ez nem pusztán a pápán múlik: a kommunikáció szédületes gyorsasága, a félremagyarázás lehetőségei is növekedtek. Ferenc pápa lassan megtanulhatja, hogy kényes témákról nem jó rögtönözve szólni...

Ügyesen van ez megfogalmazva. A család értelmezhető úgy is, hogy a nagy katolikus közösség, ahonnan nem szabad őket kizárni, mint Isten teremtvényeit, de a házasságot nyilván nem említi. A " bejegyzett élettársi kapcsolat" vagy nevezzük akárhogyan meg nem az egyházra tartozik- néhány főpap bólogat, mások meg nem-, mivel az államok hozhatnak ilyen szabályozásokat.

Szep uj vilag az, ahol a kommunikacios szakemberek (farizeusok) mondjak meg Isten foldi helytartojanak, hogy mirol mit gondoljon.
Onnel ellentetben ugy latom, hogy Francisco nagyon jo fej akar lenni, be akar jonni a vilagiaknal es a hivoknel is, ezert beszel annyit es ezert kell ot kimagyarazni folyton-folyvast.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés