A csoport nyeresége 82,5 százalékkal csökkent a 2019 első fél évi 2,068 milliárd euróról 362 millió euróra. Az egy törzsrészvényre jutó nyerség 0,49 euró lett, 84,0 százalékkal alacsonyabb az előző évi 3,06 eurónál.
Az idei második negyedévben 485 ezer személygépkocsit szállított le megrendelőinek a BMW konszern összes márkájából, a BMW, MINI és Rolls-Royce márkákból, 25,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 650 ezernél. A vivőmárka, a BMW kiszállításai 23,2 százalékkal csökkentek 430 ezerre, MINI autót 38,4 százalékkal kevesebbet, 54 ezret értékesített a konszern, Rolls-Royce autót pedig 707 darabot, 46,8 százalékkal kevesebbet. Motorkerékpárból 42 ezret értékesített a második negyedévben a BMW, 23,2 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 55 ezernél.
Az év első felében 963 ezer személygépkocsit értékesített a BMW összes márkájából, 23,0 százalékkal kevesebbet a 2019 első fél évi 1,250 milliónál. A motorkerékpárok értékesítése 17,7 százalékkal 77 ezerre csökkent 93 ezerről.
A BMW csoport az eredménye romlását mutató negyedéves és féléves beszámolója alkalmából megerősítette a koronavírus káros világgazdasági következményeihez képest ambiciózus gazdálkodási tervét a 2020-as naptári évre vonatkozóan. Azzal a feltételezéssel élve, hogy a járványvédelmi korlátozások miatt minden jelentős piacán a kereslet számottevő csökkenésével kell szembenéznie, bevételarányos jövedelmezősége csökkenését vetíti előre. A személygépkocsi üzletágban a bevételarányos jövedelmezőség így 0-3 százalék, a motorkerékpár üzletágban pedig 3-5 százalék lehet majd.
A konszern vezérigazgatója, Oliver Zipse „óvatos optimizmusának” adott hangot az év második felében elérhető eredménnyel kapcsolatban: „azonnali reakciónkkal és stratégiánk következetes végrehajtásával az év első felében korlátozni tudtuk a járvány káros következményeit” – mondta. Rámutatott, hogy a járvány által a világ többi részénél korábban érintett