Bartholet hiperregulációs tervéről szóló Harvard Magazine cikkében azt mondja ki, hogy az Egyesült Államok gyermekeinek kb. 3-4 %-a tanul – járványhelyzeten kívül – otthon. A professzor felhívja rá a figyelmet, hogy a tanárok gyakran figyelmeztetik az otthoni oktatás esetén a gyermekvédő szolgálatokat az esetleges visszaélésekről. Azonban se Bartholet tudományos munkája, se cikke nem említi, hogy a diákok 15%-a tapasztalt óvoda és 12. osztály között szexuális visszaélést tanárai által. Ezt az adatot Charol Shakeshaft, a Hofstra Egyetem professzora mutatta ki a Catholic League-ben. A kimutatás az érintéstől a kényszerített behatolásig terjed. A kutatók azt is megállapították Shakeshaft szerint, hogy a tanárok 5%-a szexuálisan bántalmazza a gyermekeket. A Catholic League elsősorban az Associated Press kutatásaira támaszkodott. Beszámolójukban megemlítik, hogy az AP szerint is széles körben elterjedt probléma a tanárok általi szexuális zaklatás. A hírközlési szolgálat, amely hét hónapot töltött nyomozással nem finomkodott, úgy fogalmaztak összesítésükben, hogy „az amerikai iskolákban megerőszakolják őket, elcsábítják őket, elhitetik velük, hogy szerelmesek”. Az AP folytatta nyomozását még 5 évig és közel 2500 bizarr és szadisztikus esetet talált és hozott nyilvánosságra.
Bartholet szerint azonban az otthoni iskoláztatási rendszer jelenti a valódi veszélyt a gyermekek és a társadalom számára. A Harvard professzora szerint „komoly veszély fenyegeti a folyamatos bántalmazásban és az elhanyagolásban szenvedő, izolált családokban élő gyermekeket”. A Bartholet szerint ráadásul a társadalom is jelentősen veszít ezeknek a gyermekeknek az otthon oktatásával, hiszen generációjuk így nem képes elsajátítani a demokratikus funkciókat, melyre csak az akadémiai oktatás képes. „Nagyon sok szülő idológiailag elkötelezett amellett, hogy elszigetelje gyermekeiket a többségi kultúrától és teletömjék fejüket a saját elképzeléseikkel, így például a nők elnyomásával, rasszizmussal, vallásossággal vagy tudomány-ellenességgel” – folytatta.
Bartholet cikke végén azt javasolja, hogy az államok vezessenek be szigorúbb szabályozásokat az otthoni oktatásokkal szemben. Szerinte a bíróságoknak világossá kell tenniük, hogy a jelenlegi rendszer sérti a gyermekek alkotmányos jogait. „Az új rendszernek meg kell tagadnia az otthoni oktatáshoz való jogot, alaposan körülhatárolt kivételeken kívül” – zárta írását. Magyarul: a gyermekek oktatását az államnak és a kormánynak, nem pedig a szülőnek kell irányítania.