A lázadást felzabálta a rendszer

2019. augusztus 07. 18:02

A propaganda úgy kutyul össze mindent, hogy észrevétlenül téged is berántson.

2019. augusztus 07. 18:02
Trombitás Kristóf
Mandiner

Olvastam Leimeiszter kolléga kiváló írását a mainstream cégek népművelő tevékenységéről, melyben a szerző felteszi a kérdést, miszerint „várhatóak-e további, antropológiai és lételméleti megállapítások a piaci szereplőktől”?

A helyzet az, hogy már rég abban a korban élünk, amikor ezek a megállapítások nemhogy megtörténtek, de

a maguk proli eszköz- és érvrendszerével életünk részét képezik.

Valamelyest erről szól a Greta-jelenség is, amibe igyekeznek mindent beledobni a mostanában legeladhatóbb szlogen, a környezetvédelem örvén – nézz oda, még a KDNP is erőteljesebben figyel a teremtett környezet védelmére –, a propaganda pedig úgy kutyul össze mindent, hogy észrevétlenül téged is berántson.

Tegyünk mellé LMBTQ-jogokat, némi antifasizmust – talán hamarosan tényleg terrorszervezetté nyilváníttatnak, God bless Donald Trump, ha megtörténik –; úgyszólván tehát mindent, amit manapság a progresszió örvendetesnek tart. Ez egy előre megkoreografált, minden lépésében kitalált terv, operettfigurákkal és gigacégekkel. Nota bene, Greta annál a szír kislánynál – emlékeznek, aki az ostromlott Aleppo pincéiből twittelt tökéletes angolsággal – is idegesítőbb termék.

Aztán itt van nekünk a lázadás része is, love is love, felszegett állú kiállás, küzdelem az elnyomással szemben, mi szem szájnak ingere. Csakhogy

ma lázadni annyi, mint totális mértékben megfelelni a multinacionális cégek propagandájának

és a nyugati világot az elmúlt 50 évben teljesen markában tartó kulturális diktatúrának. Kiáll az antifa, maszkos forradalmár a menet elejére és nem érti, mit keres a háta mögött a Coca-Cola és az Apple.

Kedves progresszív-újbaloldali forradalmárok, ti azért küzdötök, hogy eggyel több telefont és italt eladjanak az említett cégek. A profit elősegítői vagytok, a kapitalizmus lakájai. A multik hasznos idiótái. Azon multiké, akik amúgy a profit érdekében örömmel csicskulnak, lásd a világ bizonyos részein zokszó nélkül kivágott meleg jeleneteket a Queen-filmből vagy az Apple kínai és szaúdi trükközéseit.

Napjaink legforradalmibb ideológiája a tradíció melletti kiállás

 – mondta a filozófus, és ebben is mennyire igaza volt.

Ám visszatérve a multik hatalmának mibenlétéhez, csak a folyamatos és megállás nélküli befolyásolást látjuk, amit napról napra sikeresebben végeznek. Nem akarsz egy ápolatlan bunkónak tűnni, akit megvetnek a nők? Muszáj lesz ezt a dezodort választanod. Szeretnéd, hogy a barátaid legalább egy kicsit szeressenek? Meg kell venned ezeket a szarokat, hogy egészen biztos lehess benne. No és önmagában a gyermektelenség pártolásával, a szingliség dicsőítésével, az egyedül lenni jó hazug jelszavával mind azt pártolják, hogy megszerezd a szent és mindenekfelett szükséges Terméket. Ugyanis ha egyedül vagy, de minimum is gyerekek nélkül, sokkal többet tudsz magadra költeni, magyarán: nagyságrendileg több ostobaságot rád tudnak tukmálni.

Az elvi alapú és a profit érdekében végzett rombolás kéz a kézben jár, mindkettő részesül a másik érdemeiből, elégedetten lapogatják egymás vállát.

Hosszas évek komoly munkája van abban, ahogy már észre sem vesszük, miként befolyásolnak minket a szórakoztatóipari termékek, a használati tárgyak és a marketing. Dicsőítjük a tárgyakat, úgy és olyan formában, ahogy azt a PR elvárja. Teljesen önként vállaljuk ezt a sorsot és apránként formál át minket a propganda.

Nem magasröptű értekezésekkel és filozófiai távlatokkal, hiszen azokkal nem érnének célt. Éppen csak mindig átlépve a biztosnak hitt határt, miközben cinkosan összemosolyognak veled, hogy ez még belefér? Elfogadható, bevállalod?

Rendben, akkor most egy ideig meghúzzák az új vonalat, aztán még egyszer próbálkoznak,

majd még egyszer, de majd akkor is biztatóan mosolyognak, hogy engedd meg, csak még egyszer, jobb lesz a szagod és szebb a lakásod is. Cserébe nem kérnek mást, csak fogadd el addigi kultúrád, életelveid és életmódod rombolását. Mi ez egy új, divatos termék birtoklásáért cserébe?

Egyszer-egyszer nem jól mérik fel a viszonyokat, és abból keletkeznek olyan botrányok, mint a minapi; de azok sem jelentősek, mert a protestálókkal szemben legalább annyian dafke megveszik a terméket. És ilyen esetekre sok tucatnyi jut, amikor senki nem szól semmit.

Vesztésre állunk, mert a jelenlegi világ szabályrendszere nekik kedvez. Ezzel kénytelenek leszünk megalkudni.

Összesen 79 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
annamanna
2019. augusztus 08. 01:59
"Ugyanis ha egyedül vagy, de minimum is gyerekek nélkül, sokkal többet tudsz magadra költeni, magyarán: nagyságrendileg több ostobaságot rád tudnak tukmálni." Ezeket nézd meg: https://www.youtube.com/watch?v=v0tAGr_Y9ds https://www.youtube.com/watch?v=GxKRKdDKzck https://www.youtube.com/watch?v=Sed7UFd5Mdk A csaj - a neve és a kinézete alapján - tuti valami szorgoshangya, spórolós, nyakigláb, csontos sváb leszármazott. Ha nem volna mostanában menő, divatos a minimalizmus (másoknak is vannak hasonló videói), Gottschalk Eszter akkor is itt kötne ki, mert erre hajtja a neveltetése. Tehát szerintem, mint jóravaló, szorgalmas, törekvő, igyekvő, spórolós fiatal sváb nőtől érdemes tanulni tőle.
Kup Lung
2019. augusztus 07. 21:49
A probléma nem mai gyökerű.: A kérdés : a nemzeti szuverenitás és a (hiper)globalizáció össze egyeztethető e ? Avagy már véglegesen eldőlt : az utóbbi nyert. ------- Mondván a globalizációnak mindenki nyertese. Megoldja a társadalmi problémákat . Tehát felesleges is ellenkezni. ------- Na nem ez látszik világszerte. Ugyanis a javak elosztása annyira perverz módon történik a javukra hogy megbukott ez az irány. ------- A multinacionális cégek közel sem mintadadó demokráciák hanem eleve hierarchikus parancsuralmi szervezésűek. Még ha meg is játsszák a profitnövelés miatt a mindenki minden paraméterében egyenlősdit egy idő óta. Pl. biza a Coca Cola is mind a homo mind a hetero emberekkel megitatná a (belső köreikben tudott) szar alapanyagú terméküket:) De így tenne a legtöbb is persze! Ezért is mosolygok hogy bárki elhiszi hogy vele mennyire jók hisz valamiféle erős emberiességi vagy jótékonykodási szándékkal teszik amit tesznek . ---- Társadalomszervező dolgokat nem szabad rájuk bízni. Nem ezért vannak! A kérdés hogy akkor merre menjen a szekér ? Igazán nehéz kérdés ! Az a legjobb tán ha egy igazságosabb globalizációt az államok rájuk erőltetnek ill. visszaveszik tőlük az önrendelkezésüket . Ha nem ez lesz akkor erősen rosszabb dolog jön mindezekből következően : kemény protekcionista jobb és baloldali kormányok jönnek amik a fürdővízzel még a gyereket is kiöntik. Tehát vagy igazságosabb globalizáció és megregulázott multik . Vagy nagy gazdasági összeomlás következhet be. ----- Tehát átvesznek társadalomszerveződési
áfonya
2019. augusztus 07. 21:34
Legkorruptabb Brüsszel . Igy lopják szét az eu országok pénzt a brüsszeli vezetők. Brüsszelben dorbézolnak élősködő herék . Tizenötödik gyurcsányné gyanúba keveredett . Tizenegyedik Malin Björk bevándorláspárti EP-képviselő úgy vett fel lakhatási költségtérítést, hogy életvitelszerűen Brüsszelben él. A támogatás összegét egyébként elmondása szerint „baloldali lobbik nyomására számos háromdimenziós műanyagból készült női nemi szervek” vásárlására költötte többek között. Megjegyzendő, hogy hasonló turpisságon bukott le nemrégiben a hírhedt magyargyűlölő Sophie in ’t Veld is. brüsszeli körmös svéd here képviselő ..,,Brüsszelben lakik életszerűen közben több millió euró lakás támogatást felszedi ... Jose Carreira, az Unió Menekültügyi Hivatalának vezetője, és a többi Merkel és a betolakodók ,Juncker adócsaló , Cecilia Wikströmöt , Guy Verhofstad , Nicolas Boëllel , , Soros csőgörény Sargentini , Schulz eus kasszából több milliárdot kimarkolt a német kommunista pártját támogatta a lopott pénzből , ,,, itta nyolcadik brüsszeli körmös több mint 27 ezer eurónyi (9 millió forint) szállásköltség-térítést vett fel 2018-ban Sophie in 't Veld,... A terhelő bizonyítékok ellenére sem indul eljárás az EASO, az Unió Menekültügyi Hivatalának vezetője, Jose Carreira ellen. A V4NA-ra hivatkozva írta meg az Origo, hogy a hivatal közpénzekből fizetett bulikat tartott luxusszállodákban, mintegy 7 millió euró értékben. Jose Carreira, az Unió Menekültügyi Hivatalának vezetője, ellen sikkasztás, hűtlen kezelés és az alkalmazottak zaklatása miatt indult vizsgálat, ami számos visszaélésre fényt derített. A jelentés szerint a hivatalban az elmúlt években felelőtlenül szórták az EU- s közpénzeket, az ez ellen szót emelő alkalmazottakat pedig megfenyegették és terrorizálták. A jegyzőkönyv szerint a szervezetben rettegés és pszichoterror volt az általános.
kunfia
2019. augusztus 07. 21:11
"A Coca-Cola plakátkampánya által kirobbantott botrány egyik fontos, eddig felderítetlen szála, hogy vajon ki engedélyezte a metrók teleplakátolását a fideszes politikusoknak finoman szólva sem tetsző hirdetésekkel. Egy multi olyan hirdetést készít, amilyet akar, de arról nyilvánvalóan nem ő dönt, hogy a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában álló cég hirdetési felületein vállalja-e azok terjesztését, vagy sem. Ismert, néhány napja a budapesti metrókat olyan Coca-Cola reklámok lepték el, amelyeken azonos nemű párok láthatók. A plakátok a homoszexuális kapcsolatok elfogadása mellett állnak ki. Utánajártunk, ki felel a hirdetési felületekért, és nyomozásunk meglepő eredményre jutott. HIRDETÉS – Az online médiában bírált, metróban elhelyezett hirdetésekkel kapcsolatban tájékoztatjuk a közvéleményt, hogy társaságunk felületeinek reklámcélú hasznosítását – az ahhoz kapcsolódó valamennyi feladat teljes körű ellátásával – külső, szerződött partnerek végzik – közölte néhány nappal ezelőtt, a Coca-Cola plakátjai miatti botrány kirobbanása után a BKV Zrt. A vállalat két reklámcéget nevezett meg, ők felelnek azért, hogy milyen hirdetések jelennek meg a metrókon és az aluljárókban. „A metrókocsik belső felületeinek kivételével a BKV Zrt. hirdetésre alkalmas felületeit 1999 óta a Peron Reklám Kft. hasznosítja, amely a BKV felületeinek reklámcélú hasznosítására akár albérletbe adás útján is jogosult. A hirdetési kampányokat tehát a Peron Reklám Kft. és szerződött albérlői (jármű külső felületekre vonatkozóan a Publimont Kft., belső felületekre a JCDecaux Hungary Zrt.) koordinálják és bonyolítják. A hirdetőkkel, illetve a reklámanyagokat kihelyezőkkel is ők állnak közvetlen kapcsolatban” – közölte a BKV Zrt. Nézzük hát, kik állnak a felelősként megnevezett cégek mögött. A Peron Reklám Kft kisebbségi tulajdonosa nem más, mint a Tarlós István vezette fideszes Fővárosi Önkormányzat tulajdonában álló és a felelősséget másra toló BKV Zrt. A többségi tulajdon több tulajdonos közös üzletrésze, melyek együttes képviselője a Hajdú Vagyonkezelő Kft. Rajtuk kívül a közös üzletrész tulajdonosa még JCDecaux Hungary Zr. és a Publimont Hirdetésszervező Kft., vagyis az a két cég, amelyeket a BKV a Peron Kft. szerződött albérlőiként tart számon. A jármű külső felületeinek hirdetéseiért felelős Publimont egyik tulajdonosa pedig nem más, mint maga Mészáros Lőrinc milliárdos vállalkozó, Orbán Viktor jóbarátja. A Publimont tulajdonosai között van még két cég, az egyik a PRO-AURUM Vagyonkezelő Zrt., a másik pedig a NEO-MET Ingatlanforgalmazó és Vagyonkezelő Kft. Korábban mindkét cég – ahogy a Publimont is – Simicska érdekeltség volt, mára azonban mindkét vállalat – idén április 5-i hatállyal – Mészáros Lőrinc tulajdonába került." Tehát ez az a helyzet,amikor egy idióta a saját strómanja ellen harcol:DDDDDDDDDDDDDD
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!